Thursday 2 April 2015

PENDERAAN SEKSUAL : PENGURUS TEGAR DITANGKAP


Susulan daripada dakwaan telah mendera penyanyi kanak-kanak Tegar secara seksual, bekas pengurus artis Indonesia itu, Arif Dollah telah ditangkap oleh pihak berkuasa Singapura.


Menerusi Berita Harian Singapura, pihak polis telah mengesahkan perkara tersebut apabila mereka menerima dua  laporan polis yang dibuat ke atas lelaki berusia 29 tahun tersebut. Buat masa ini, pihak polis masih lagi menjalankan siasatan.

Sebuah laporan juga telah dibuat  kepada badan khas bagi melindungi hak kanak-kanak di Indonesia, Komisi Nasional Perlindungan Anak (Komnas PA).

Bekas anak tiri kepada Arif juga seorang penyanyi di Singapura, Sufie Rashid turut membuat laporan polis bahawa beliau telah didakwa secara seksual pada usia 13 tahun.


Pada masa yang sama Arif  juga menjawab dakwaan beliau menyekat wang hasil persembahan Tegar hingga membuatkan penyanyi itu kembali mengemis, katanya tuduhan itu tidak benar kerana pembayaran yang diterima Tegar berdasarkan persembahan sahaja dan beliau akan mengirim wang kepada ibunya selepas selesai persembahan.

Dengan penangkapan Arif, kami percaya hal yang sebenar akan terungkai tidak lama lagi. Pada masa itu baru kita tahu siapa benar siapa salah. Teruskan bersama BeautifulNara untuk update terbaru nanti.

No comments: