Sunday 6 May 2012

ADAB MUSLIMAT PAS YANG SOMBONG DAN BONGKAK LAYAN TETAMU...!!!




Entah agama mana yang muslimat Pas ni ikut bercakap dengan orang yang menziarahinya dengan muka yang sombong dan bongkak.

Dalam Agama Islam turut menggariskan beberapa adab yang perlu dipelihara dan dihayati oleh umat Islam yakni dengan menghormati dan memuliakan tetamunya. 

Hal ini ditegaskan oleh Rasulullah S.A.W melalui hadithnya yang bermaksud “ Barangsiapa yang beriman kepada Allah s.w.t. dan Hari Akhirat ,maka hendaklah ia memuliakan tetamunya.”

Sejak Pas bersengkongkol dengan parti kafir DAP mereka menjadi sombong riak seolah-olah rakyat sudah menyebelahi mereka.


Menurut muslimat PASDAP ni, dia tidak akan memaafkan polis yang memancutnya dengan buih sabun. Apa kata keluarga polis dan para peniaga juga tidak akan memaafkan muslimat Pasdap yang membuat kacau bilau di sekitar Kuala Lumpur sehingga mencederakan beberapa Polis dan ada yang parah pun.

25 comments:

ayie70 said...

INi ke MUSLIMAHHH.....piirahhhh

Anonymous said...

sombong nya ya Rabbi...dia tak sedar ke apa yang dia katakan tu..? malunya dekat ALLAH..

Anonymous said...

Subhanallah....Kenapa la makcik jadi mcm nie???Insaflah makcik......Insaflah....Orang datang melawat secara baik , Makcik duk sibuk pasal politik....dah la diri 2 sakit....Bertaubat la Makcik...Ingat pada ALLAH......Sesungguhnya ALLAH Maha Pengampun ke atas Hamba2nya....Kembalilah ke jalan yang benar....

Anonymous said...

من كان يؤمن بالله واليوم الأخر فليكرم ضيفه جائزته, قالوا : يا رسول الله, وما جائزته ؟ قال : يومه وليلته . والضيافة ثلاثة أيام . فما كان وراء ذلك فهو صدقة عليه

Maksudnya : “Barangsiapa yang beriman kepada Allah dan hari Akhirat maka hendaklah dia memuliakan tetamunya dan memberinya jaizahnya (memuliakan tetamu). Para sahabat bertanya : Ya Rasulullah, Jaizahnya bila ? Nabi saw menjawab : (Memberi layanan) sehari semalam. Bertamu itu tiga hari, maka selebihnya adalah sedekah baginya. (HR Bukhari dan Muslim)

Anonymous said...

Mcm ni ke perangai muslimah ? Walau beza fahaman politik Islam tak ajar umatnya bermasam muka...makin hari makin menyampah dan kecewa aku.ngan pas...fikirlah dgn otak dan ajal yg Allah bg....bukannya dgn kol lutut...

Anonymous said...

Sia sia je amalan yang telah di buat selama ini.

Anonymous said...

Budi pekertinya seindah wajahnya. Ibu mithali..

WARISAN said...

Puak ini buat kekacauan tak apa, bukan mereka tak tahu kesan daripada perbuatan tersebut, Bila ada tindak balas dari pihak lain terhadap mereka, mereka cuba menyalahkan pihak tersebut, sedangkan jika mereka tak memulakannya pasti ianya tidak akan terjadi. Itulah wajah sombong dan bongkak yang cuba mencari salah pihak lain, seolah-olah mereka itu benar belaka dan tidak boleh dihalang segala perbuatan mereka. Dirasanya mereka sudah cukup amalan dan syurga menanti mereka sedangkan pihak lain tiada tempat disyurga, hanya pemimpin mereka saja yang betul. Itulah kesannya AMANAT HAJI HADI dan FATWA NIK AZIZ.

Anonymous said...

Dia tunggu AMBIGA mari tu.. baru buat muka manis siap cium tapak kaki.

Anonymous said...

Ya Allah lembutkanlah HATI mereka yg telah dikeraskan...
Aku pun musykil...dah pi perhimpunan sukarela..janganlah dok salahkan kerajaan pulak.kalau dok rumah kan lagi afdal jaga anak anak lagi bagus.
Usah berumah di tepi laut kalau takut dilanda ombak tsunami..

Anonymous said...

sungguh takbur wanita ni...bgus...pemimpin y mcm ni y kite nk...nnt rmai akn ikot...abis la barisan nasional...wanita ni da janji nk keje lg keras lg...hahaha...terbaek! tp egt akak oi...dlm kubur t xde soalan parti ape y ko sokong...bingai

Anonymous said...

ni yg mak si khalid ismith yg syiah celaka tu kan...makcik tua ni pon mesti syiah jugak...kite sume patot buat sesuatu sebelum dajal2 ni sume buat mcm kat iran n iraq. habis org sunah die sembelih...laknat.

Anonymous said...

Inilah hasil tarbiah tok guru yg disanjung sebagai ulamak... hebat betul kan tarbiah tok guru kpd pengikutnya.... Jgn ada yg kata ini semua salah UMNO..!!!!!

Anonymous said...

setuju....dia sorang cakap kalau dulu 80 persen..sekarang 100 persen.....
tapi rakyat ramai pula kalau dulu benci 80 persen sekarang 100 persen meluap2 benci pada puak pembangkang......

Anonymous said...

burok perangai anak beranak sama je tu.....org datang melawat layan la cara dilawat....
hati yg penoh kebencian dan hasad.....

Anonymous said...

ni kan ibu khalid ismath budak syiah tu...syiah dianggap sesat oleh ulamak malaysia...betul tu...kat iran iraq senang saje depa bunuh orang sunnah..

Anonymous said...

Nik aziz je yg iktiraf syiah tu elok

Anonymous said...

Aku rasa MAKCIK tu lupa diri.......
Sebab aku rasa HOSPITAL yang dia dapatkan rawatan tu HOSPITAL KERAJAAN.
KERAJAAN APA ?.......KERAJAAN BN lah makcik oiiiiii......
Dah tua tu x yah lah x demo2 lagi. Duk umah jaga cucu dan pergi surau dan masjid jerlah. Rasa x puas hati dgn kerajaan pangkah masa PRU jerlah. Camna pun SYABAS PADA KAK IJAT AND GENG.... kerana sudi melawat penderhaka negara yang aman dan sentosa ni.

Anonymous said...

saya tak terkejut dan itulah realiti politik Pas masakini. Markas dan naqib2 akan menanamkan politik kebencian terhadap Umno dan kerajaan persekutuan sehingga para pengikut benci tetapi pada masa yang sama diberikan hujah2 untuk berkasih sayang dengan Dap. Inilah bahana Anwar Ibrahim yang telah berjaya memegang Pas melalui anwarinas2 atau parasit dalam Pas. Malapetaka yang dibawa Anwar ini sekarang dah semakin meruncing. Kalau Rosmah entah2 dah kena ludah.

Along said...

Betul kalau markas hujahkan 20 points maka mereka akan ulang 20 points itu tanpa berfikir benar atau tidak. Ini saya dah jumpa. Orang tu siap ada 2 master lagi. Tapi bila dipengaruhi dalil-dalil ahlol Pas, dia akan hadam 20 points tu untuk cerita kepada orang lain pulak.

Anonymous said...

Mereka ini telah diasuh supaya membenci orang2 Umno.Buatlah baik kepada mereka tetapi mereka tetap menganggap orang Umno sebagai musuh.

Anonymous said...

Ludah je muka mak cik ni,buat apa nak tolong org macam muka babi.

Anonymous said...

again...plis use Astaghfirullah utk beristighfar benda2 yg x elok..ataupun nauzubillah

Anonymous said...

dah le bodo..sombong lak tu..antar je kat pintu spital bagi laki atau anak dia dtg ambik..apapun punca sebenarnya tidak bersatu org islam,pening lalat dsbnya adalah berpunca dr nik ajiss

Anonymous said...

Lahanat yang macam ni, berlambak dah aku dok jumpak....memang tak guna seduit.....mau bagi minum racun tikuih aja!!!