Thursday 5 July 2012

ANWAR BERSARA DARI POLITIK DAN AKAN MENETAP DI USA..????


TUMPUAN NEGARA DI ISTANA NEGARA



Berita hangat 24 jam di kalangan elit politik membayangkan Istana Negara akan menjadi tumpuan hari esok. Mymassa dihubungi bertalu-talu untuk mengesahkan perkara tersebut. Apa pun, pembubaran Parlimen hanya Perdana Menteri tahu bila akan diumumkan. Rakan-rakan di Pulau Pinang hingga ke Sabah tidak henti-henti menghantar pesanan ringkas. Bagi Mymassa, kita menghormati haik dan kuasa Perdana Menteri. 



PERDANA MENTERI SEMAKIN YAKIN

Dalam pada itu, DS Najib Tun Razak, anak kepada Perdana Menteri Malaysia yang kedua kelihatan semakin yakin dan semakin cergas. Tatkala pesaingnya, DS Anwar Ibrahim dilaporkan membayangkan untuk bersara dan menjadi pensyarah di luar negara. 



SUDAH BERSEDIA


Komponen BN menerima suntikan baru di Pulau Pinang, apabila Pengerusi BN yang baru kelihatan lebih cergas, terkehadapan, dan dilihat berjaya menarik sokongan masyarakat Cina di Pulau Pinang.




SAYA UNDUR DIRI

Sementara itu, akhbar-akhbar luar negara dan dalam negara melaporkan Anwar Ibrahim membayangkan untuk bersara daripada Politik Malaysia selepas mendapat gambaran akan kekalahan pasukan beliau dalam PRU13.

Isunya, selepas membohongi dan memperbodohkan Pas dan rakyat Malaysia, Anwar dengan mudah melarikan diri sama ada ke Washington DC, khabarnya di rumah baru beliau di sana. Mymassa dimaklumkan Anwar tidak akan menetap di Jakarta kota penuh mecet ataupun di Manila berhampiran kediaman bekas Presiden Estrada. Anwar dikatakan memilih Washington DC. Di sana ada River Site atau Long River, tahu kah kamu tempat apakah itu?

Apapun, Mymassa berharap, dengan pengunduran Awal Anwar Ibrahim ini, para blogger teruskan perjuangan, kerana peninggalan Anwar ialah memperkukuhkan Dap dan Melemahkan Pas.

No comments: