Sunday, 10 May 2015

TABUNG HAJI &1MDB : WANG PENDEPOSIT AKAN LESAP ???



Deposit dalam Tabung Haji akan hilang.?

Ramai pendeposit bakal berputih mata kerana harapan utk menunaikan haji akan tergendala..?


Kecoh satu negara pasal Tabung Haji. Hanya kerana penulisan dlm sebuah blog yang tiada siapa tahu penulisnya. Penulis sendiri rahsiakan identiti....kenapa..?

Mesti ada niat jahat...
Betul ke penulis tu pendeposit Tabung Haji juga..?.

Entah2....dia penulis hantu di dalangi cauvanis perkauman yg nak lihat institusi kewangan Islam jatuh dan umat Islam Malaysia bergaduh sesama sendiri...

Ambil masa sedetik dua.... fikir..!!!
Kenapa hangat sgt pasal Tabung Haji ? Bila start meletup pasal Tabung Haji beli tanah 1MDB..?
Boleh tak imbas semula...?

.....Sehari sebelum PRK Permatang Pauh.....

Kenapa hanya 1 hari sebelum PRK PP meletup pasal ni..?

Pasal undi.? Pasal motif politik..?

Sapa dapat untung dlm isu ni...?

BN...? PKR...? DAP..? PAS..?

Yang teruk kecoh org Melayu Islam. Sebab banyak simpan dlm tabung haji...

Sebenarnya bukan sebab isu Tabung Haji beli tanah...tapi sebab berkait dan trauma dengan perkataan 1MDB..
1MDB teruk kena hentam sebab nak jatuhkan Najib...

Walaupun najib dah kata Ketua Audit Negara dah di arah siasat...

Banyak mana duit pendeposit Tabung Haji dah hilang..?

Dah cek akaun masing2...

Pernah dengar pasal PIDM..?

PIDM melindungi deposit dlm mana2 institusi kewangan dan Insurans dlm Malaysia.
Rujuk www.pidm.gov.my..

Tabung Haji adalah satu entiti pelaburan Islam dalam Malaysia paling berjaya...bukan sahaja di Malaysia tapi di kenali seluruh dunia....khususnya negara Islam.

Keuntungan TH selama ini boleh menampung subsidi kepada jemaah haji di samping menyediakan pengurusan terbaik buat jemaah Malaysia di Tanah Suci.

Tabung Haji terbukti hebat dan cemerlang sejak berpuluh tahun. Pelaburan hartanah dan berbagai cabang perniagaan yg menjadi kebanggaan umat Islam...

Berpuluh tahun TH melabur dlm perniagaan dgn pengalaman dan sistem korporat yg terbaik....

....dan sudah tentunya jika ada yg merasakan TH adalah persaingan kepada mrk adalah korporat2 yg di terajui oleh bukan Islam..!

Bila di jolok org Melayu bhw duit simpanan ke Tanah Suci akan hilang maka melenting dah melatahlah mereka.
Siapa tukang jolok..? Siapa tukang hasut..? Siapa Tok Dalang..?

Pernah tak terfikir siapa yg sebar berita ni..? Dah siasat..? Atau cuma baca dlm WhatApp Copy Paste jer...?

Tabung Haji untung....berjuta2 setahun TH bayar zakat utk pembangunan ekonomi Islam..

Sykt korporat BUKAN Islam untung,  berapa sen mereka bayar zakat...?

Confirm takde....

Kenapa buruk sgt melatah..? Kenapa singkat sangat akal tanpa usul periksa percaya..?

Kenapa yakin sangat Tabung Haji salah dan penyebar fitnah itu betul...?

Siapa penyebar fitnah tu...pernah fikir..?

Beli tanah 1MDB...jadi aset...duit masih kekal ada...dan harga hartanah pasti lah akan melambung naik....Tabung Haji Untung...

Kalau kita percaya pada fitnah ni... Pasti Rosak Bisnes Tabung Haji.....

Maknanya kita sedang rosakkan sistem ekonomi Umat Islam Sendiri.

Maknanya kita sedang sabotaj Tabung Haji......

....dan mungkin reputasi Tabung Haji akan runtuh dan sukar untuk pulih kembali...

Siapa Rugi...?? Pastilah IbuBapa kita, pakcik makcik kita yg mempunyai impian ke Tanah Suci juga akan rugi....fikir....fikir....fikirlah....!!!

Sykt korporat bukan Islam tak sabar nak sambut untung jika Tabung Haji terus kena tekan dan terpaksa jual balik tanah TRX tu...!

Depa dok Tepuk tangan pasal misi bodohkan Melayu berjaya..
Padan muka...!!!

Fikirlah pakai akal....fikir dgn ikhlas....

Jangan mohon petunjuk dari internet .....Mohonlah petunjuk dari Allah Yang Maha Mengetahui...

Oleh  :  Dr Ahmad Zaki Jusoh, PhD.

Post a Comment