Wednesday 25 February 2015

'LUPA DUNIA' AKIBAT PENGAMBILAN DADAH BERLEBIHAN


Yan, KEDAH : Pengguna jalan raya yang melalui pekan Guar Chempedak, dekat sini, gempar menyaksikan gelagat seorang lelaki yang berlegar-legar di tepi jalan raya secara tiba-tiba melompat ke arah sebuah kereta yang kebetulan lalu di hadapannya sebelum berbaring di atas jalan raya, di situ.

Dalam kejadian kira-kira jam 2.30 petang kelmarin, pengguna jalan raya terpaksa memberhentikan kenderaan mereka hampir 30 minit selepas perjalanan mereka terhalang akibat tindakan lelaki terbabit.

Menurut saksi kejadian yang mahu dikenali sebagai Hanim, 34, sebelum kejadian, dia melihat lelaki itu berlegar-legar di tepi jalan raya sebelum melompat ke arah sebuah kereta yang kebetulan melepasi lampu isyarat dari Alor Setar menghala ke Sungai Petani.

Katanya, pemandu kereta terbabit yang juga seorang wanita sempat mengelak daripada melanggar lelaki itu, namun lelaki itu dilihat berpura-pura pengsan dan terus berbaring di atas jalan raya terbabit tanpa bergerak.

“Pada mulanya, saya lihat lelaki itu bangun semula dan berjalan ke tepi jalan, namun selepas dia melihat kereta itu berhenti, dia segera kembali ke tengah jalan dan berbaring semula. -  myMetro 23 Feb 2015

No comments: