Saturday 21 June 2014

PRN SARAWAK KE 11 : BEBERAPA EKOR 'ANJING' AKAN MEWAKILI DAP ???!!!


"Analisis Politik" mengenai kemungkinan calon-calon yang bakal diturunkan pada PRN Sarawak ke-11 yang dipaparkan oleh Pembantu Khas Pengerusi DAP Sarawak Abdul Aziz Isa di akaun Facebooknya bagaikan membawa padah apabila salah seorang komentornya menggesa agar DAP tidak meletakkan calon di kawasan bukan majoriti Cina serta melabelkan mana-mana calon yang dipertandingkan sebagai "anjing".

"Woof! Woof! Woof! DAP akan hantar "anjng" sebagai calon untuk bertanding pada PRN Sarawak ke-11 nanti?

Komentor Facebook Penyelaras DAP Tupong Abdul Aziz Isa telah melabelkan calon Bumiputera DAP yang bakal bertanding dalam Pilihan raya Negeri Ke-11 yang akan datang di kawasan majoriti bukan Cina sebagai "ANJING". DAP juga digesa hanya bertanding di kawasan majoriti Cina sahaja. 

Antara kata-kata komentor tersebut : 

"Kalau STAR salah saya hentam.. Kalau PKR, DAP PAS salah saya pun hentam.. Kalau BN salah saya lagi lah HENTAM!!   Macam mana nak takbir Sarawak kalau sendiri amalkan KORUPSI..kalau DAP letak ANJING di kawasan Dayak untuk tanding blah lah..  Blah la.. Cari orang yang betul untuk bekerja untuk rakyat....kalau Dripin -STAR VS Willie (PKR) vs DAP (any anjing Chong) Vs BN mestilah saya undi Willie Mongin. 

STAR harus serius untuk bertanding untuk betanding terlebih dahulu mesti UBAH kepimpinan dan calon mestilah kredible dan berani bersuara dan bukan ANJINGG!!! calon pun penting oiiiiiiiii!!"

Komentor juga secara terus terang dan spesifik menyebut jangan meletakkan "ANY ANJING CHONG" (Pengerusi DAP Sarawak Cong Cheng Jen) sebagi calon di kawasan bukan majoriti Cina.

Anjing ni selalu dikaitkan sebagai binatang yang hanya mengikut perintah tuannya. Woof! Woof! Woof!

Hai Aziz, engkau tak terasa ke yang engkau sendiri termasuk dalam katergori tu? -Madein Sarawak 

- UnReportedNews™®

No comments: