Saturday 18 January 2014

UMNO LULUSKAN BINA GEREJA TANJUNG KARANG... !!!???


Kerajaan PR memerintah selangor 2 penggal bersama 10 tahun...masih menuduh kerajaan terdahulu lagi kah? YB kepala otak ini semuanya nak salahkan UMNO lagi...kan bodoh namanya tu.


PAS mempersoalkan niat sebenar Umno membantah pembinaan gereja Methodist di Tanjung Karang apabila mengambil kira sejarah penjualan tapak gereja yang berlaku sewaktu Selangor diperintah Umno dan BN sekitar tahun 80-an.

Ahli Parlimen PAS Shah Alam, Khalid Samad dalam satu sidang medianya petang ini berkata, bersikap hipokrit apabila pada satu waktu dahulu membenarkan urusniaga itu yang jelas untuk tujuan pembinaan gereja tetapi kini membantahnya pula.

Beliau merujuk kepada demo Umno Tanjung Karang yang membantah pembinaan Gereja Methodist di Lot 178 Taman Tanjung Karang, pada 9 Januari lalu.

"Kini, mereka jadikannya satu isu nak tunjukkan kerajaan Pakatan Rakyat ini berikan tanah kepada orang bukan Islam untuk bina gereja.

Pesanan :Urus niaga penjualan tanah persendirian yang sesiapa pun tidak tahu untuk tujuan apa, penjualan tiada kena mengena dengan kerajaan. Sesiapa boleh jual tanah. Tidak kiralah tanah itu dijual pada 1982 atau lebih awal pada 1511 ke, isu pokok di sini ialah Pihak Majlis Daerah Kuala Selangor telah memberikan Kelulusan Perintah Pembangunan/Kebenaran Merancang Untuk Sebuah Gereja di Tanjung karang baru-baru ini. Adakah UMNO yang berikan kelulusan?


No comments: