Thursday 28 June 2012

DAP TETAP MENENTANG HUDUD..!!!


 

Golongan muda yang cenderung pada perjuangan Islam terpempan dan berang dengan pendirian Lim Guan Eng yang tetap mempertahankan tindakan DAP menolak Hudud apabila pakatan pembangkang menang kelak.


Parti Pas hari2 melaungkan pemerintahan Islam.. kononnya nak laksanakan pemerintahan khalifah dan semua pemimpin UMNO ni kafir.. siap berhujah dgn menggunakan ayat2 al-Qur'an dan juga hadis yg mereka ambik sikit2 sana dan sikit sini.. ayat2 yg mana agak menyebelahi pihak Pas akan mereka canangkan satu Malaya.. tapi kalau ada ayat2 yg tidak memberi mereka kelebihan utk berceramah mereka akan pertikaikan ayat itu kononnya ayat itu lain maksudnya..

Setiap hari mereka menyusup ke  lokasi2 sasaran mereka utk berceramah politik menceritakan akan perjuangan mereka yg nak angkat negara ini utk diperintah oleh pemimpin2 Islam yg akan membawa rakyat Malaysia terutama yg beragama Islam termasuklah yg bukan Islam pun Pas akan jaminkan syurga.. sampai patrick lim guan eng pun Pas angkat jadi khalifah.. bukankah khalifah hanya layak utk umat Islam yg telah dilantik mengikut syarat2 yg ditetapkan oleh Islam..

Sejak jatuhnya jatuhnya pemerintahan khalifah di Turki, tiada satupun negara Islam yg telah memberikan satu komitmen utk melantik khalifah.. tapi lebai2 Pas yg angkuh dan bongkak telah berjaya melantik seorg khalifah.. yg paling pelik adalah ianya bukan Islam.. malah ianya adalah seorg bukan Islam drpd parti Dap yg terang menolak sebuah pemerintahan Islam.. dan tidak lupa juga dgn kenyataan karpal sinki utk langkah mayatnya dulu..

Ada 3 persoalan :

a ) Mcm mana Pas nak laksanakan pemrintahan Islam kalau melantik anwar yg mempunyai perangai mengalahkan yahudi..?

b ) Mcm mana Pas nak laksanakan pemerintahan Islam kalau Pas hanya jadi parti ketiga kuasanya dlm pakatan rakyat..?

c ) Mcm mana Pas nak laksanakan pemerintahan Islam kalau Dap akan lawan habis2an dan sanggup pemimpin2 Dap utk menggadaikan nyawa dlm erti kata lain Dap sanggup berperang jika Pas nak laksanakan pemerintahan Islam..??

Adakah lebai2 Pas selama ini hanya menipu ahli2nya utk mendapat habuan dunia???


Laporan dari Malaysiakini dipetik :

Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng malam tadi 'dihujani' pelbagai persoalan berkaitan pendirian dan sikap parti itu terhadap isu hudud yang menjadi perjuangan parti rakannya PAS dalam Pakatan Rakyat.

Dalam program wacananya untuk mendekati Melayu di Shah Alam malam tadi, sesi soal-jawab menjadi panas apabila peserta Melayu yang rata-rata muda bangkit bertanyakan isu itu kepadanya.

Lim mengulangi pendirian bahawa DAP "tidak bersetuju" dengan hudud kerana mereka "berpegang kepada perlembagaan dan tidak ada peruntukan untuk hudud" di dalamnya.

Bagaimanapun tegasnya, perkara itu tidak menghalang DAP bekerjasama dengan PAS dan PKR khususnya dalam perkara yang dipersetujui seperti menentang kemungkaran dan membanteras rasuah.

"Kita berbincang untuk berpegang kepada yang sedia ada. Kita mesti mengikut amalan dan konvensyen yang ditetapkan.


"PAS ada pendirian, DAP ada pendirian. Tetapi ia tidak menghalang kerjasama dalam isu yang lebih besar," katanya dalam wacana bertajuk "Benarkah DAP mengancam Islam" anjuran akhbar web berbahasa Melayu DAP Roketkini.


Note : pelbagai sumber

No comments: