Saturday 10 March 2012

ISU ALTANTUYA : AKHIRNYA HADI AWANG AKUI ANWAR FITNAH NAJIB!!!

"MERDEKA CENTER LAKUKAN SURVEY PALING TELUS." Anwar Ibrahim. Hadi Awang selaku Pencetus idea Kerajaan Perpaduan bersama UMNO mungkin hari ini sedang menyesal kerana termakan hasutan Parasit2 PAS yang menjanjikan intan dan permata kuasa diberikan kepada beliau jika terus bersama Anwar dan kuncu2 nya. Sehingga kesannya hari ini, Parasit2 PAS tidak terkawal mencantas seorang demi seorang Pimpinan Ulama' PAS.



Fitnah Altantuya yang dibawa Anwar sejak bermulanya Kempen PRU12 menghina Najib selaku Pemimpin Negara sehingga disebarkan seantero dunia akhirnya memakan diri. Ini salah satu Dosa paling Besar yang PAS sanggup gondol demi kuasa menakluk Putrajaya bersama Anwar.

Merdeka Center. Yang dipuji Anwar sebagai rujukan paling telus dari aspek bancian terkini dalam membuat survey berkenaan isu2 politik tanah air semalam memaparkan keputusan  Rating sokongan rakyat Malaysia terhadap Perdana Menteri Najib Tun Razak.



Keputusan yang membuatkan Anwar buntu dan terduduk seketika kerana perancangan jangka panjang mengaplikasi 'fitnah jahat' ini hampir berkecai. Statistik Merdeka Centre for Opinion Research. melaporkan Sokongan rakyat terhadap PM meningkat secara mendadak  berbanding setahun yang lalu.



Hampir 70 Peratus secara keseluruhan. Peningkatan mendadak berbanding tahun lalu yang tidak mencapai 60 Peratus.  Merdeka Center menerusi tinjauannya mendapati antara 10 dan 23 Feb, sokongan terhadap PM paling tinggi, pada 78 peratus, di kalangan keluarga dengan pendapatan di bawah RM1,500 sebulan, dengan responden India pada 80 peratus dan responden Melayu 74 peratus.

Peningkatan sokongan ini didakwa berlaku atas faktor mood rakyat yang melihat Najib sangat komited dalam membantu rakyat dan meningkatkan ekonomi Negara secara efisyen dengan pengagihan dana bagi meringankan beban ekonomi keluarga berpendapatan rendah.



Tinjauan itu juga mendapati rasa puas hati dengan PM adalah lebih tinggi di kalangan responden pada usia 50 tahun ke atas, di tahap lebih 73 peratus, berbanding 64 peratus di kalangan responden lebih muda berumur antara 21 hingga 30.

Hasil tinjauan juga menunjukkan sebanyak satu pertiga daripada responden yang mirip kepada Pakatan Rakyat, selaku pembangkang, melahirkan rasa puas hati dengan PM.



"Pada hemat kami, meningkatnya rasa puas hati orang ramai barangkali disebabkan kesedaran meluas tentang inisiatif mesra rakyat dan cadangan menambah baik kedudukan demokrasi Malaysia, seperti penggantian Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), cadangan pindaan terhadap Akta Universiti dan Kolej Universiti, dan langkah-langkah bagi meningkatkan ketelusan proses pilihan raya," kata pusat itu.

Rasa positif terhadap kerajan adalah lebih tinggi di kalangan pengundi lebih tua dan paling rendah di kalangan pengundi muda, menurut tinjauan itu yang dijalankan bagi menilai persepsi pengundi terhadap perkembangan semasa dalam negara.

Selain itu, Rakyat juga secara jelas melihat simpa ti yang cuba dibawaAnwar menerusi kes Liwat beliau yang didakwa dengan dendam dirancang Najib merupakan satu helah penipuan setelah keputusan Mahkamah memberi 'respons' bercanggah dengan dakwaan Ketua Pembangkang itu.

Malah, rakyat melihat isu Altantuya yang dimainkan Anwar sekian lama merupakan fitnah Anwar susulan Kempen berkenaan kes ini dibawa beliau disebarkan sehingga ke peringkat Negara2 luar.




Hadi Awang... Anda tersilap langkah. Anda bukan sahaja terus membiarkan diri anda dikelilingi puak2 yang bakal membunuh Perjuangan anda, malah anda tergamak membiarkan Pemimpin2 kanan yang anda pernah bawa merealisasi Kerajaan Perpaduan ini dicantas dan dihina parti sendiri.

No comments: