Sunday, 5 July 2015

KETUA MENTERI PULAU PINANG TERBUKTI KAKI FITNAH !!!


GARA=GARA mengeluarkan perkataan biadap 'NENEK RASIS' kepada YB Jahara, Lim Guan  Eng khabarkan telah kalah dalam Saman Sivil terhadapnya

Butiran perintah mahkamah seperti tertera di atas - kredit kepada Tan Khai Beng. Mahkamah dapati mendiang Guan End telah memfitnah YB Jahara dan perintahkan:-
1.) bayar RM500,000 sebagai ganti rugi
2.) Injuksi menahan mendiang Guan End dari ulangi kata2 fitnah
3.) 5% interest
4.) Menarik balik kenyataan
5.) Kos guaman RM40k 
Tuntutan Balasa mendiang Guan End di tolak !
Akhirnya terbukti dengan jelas & terang lagi bersuluh  Ketua Menteri Pulau Pinang  memang Kaki Fitnah !

Malu lah, seorang KM bagi sebuah negeri didapati salah kerana mengeluarkan kata-kata fitnah Apa punya intergriti camtu selaku seorang KM yang selalu berlagak dan cakap besar bahawa partinya dan dirinya lebih suci dan berintergriti daripada sekelian makhluk yang ada? 

Sekarang ini apakah masih belum cukup bukti ke untuk membuka mata korang luas-luas terhadap parti mendiang dapigs dan karekter kaki fitnah mendiang Guan End? 

Bila kita pakai balik standard mendiang dapigs dalam CAT, terbuktilah kan mendiang Guan End ni tak layak jadi KM pun. So, ini menimbulkan plak satu persoalan besar, Benarkah mendiang mempunyai sokongan 30 ADUN seperti yang mendiang dakwa bersetuju dengan keputusan EXCOnya? Syok sendiri je kot.

Tak ke Melayu-Melayu klon yang join & sapot mendiang dapigs rasa bongok tahap dewata sekarang? Andai mereka takde rasa camtu memang sah lah mereka spesis manusia bebal lagi bongok sejak azali.

Apa pun padan muka nko lah mendiang Guan End. Memang patut ko kena camtu.

Semoga kes berkenaan menjadi Pintu Utama kemasukkan pelbagai jenis saman fitnah ke atas kepimpinan mendiang dapigs dan ke atas parti mendiang dapigs sendiri. 

FITNAH TERBARU KE ATAS NAJIB & DS ROSMAH. 

Selepas penyangak pemeras ugut Xavier Justo di tahan polis Thai, maka keseluruhan rantaian maklumat mengenai 1MDB dengan sendirinya runtuh dan tiada kredibiliti untuk dipercayai. 

Akibatnya, puok pengadu domba setat meraban dan meroyan untuk menegakkan pembohongan dan fitnah mereka ke atas 1MDB. 

Pada mulanya pengadu domba ambil langkah Defensif melalui pembohongan yakni mendakwa penahanan Justo adalah suatu konspirasi. Dan penahanan Justo tidak memadamkan kenyataan-kenyataan penafian & penjelasan yang pernah di buat oleh 1MDB, MOF dan Najib sendiri. 

Bilamana, itu takde momentum, sebab orang pun dah fedap, terpaksalah pengadu domba gunakan plak 'sumber luaran' lain yakni The Wall Street Journal. Maka dipikap oleh Sarawak Report untuk kaber malu mereka yang sebelum ini telah memadamkan banyak artikel-artikel dan emel-emel yang mereka terima daripada Justo. 

Maka gegak gempita lah sekelian cencorot pengamal media sosial upahan pengadu domba. Tapi dengan pantas di jawab oleh para pendukung UMNO bahawa terdapat banyak kesilapan dan kesalahan dalam kenyataan fitnah WSJ & SR tu. Meh kita tengok. 

Pertama , Akaun yang tertera dalam Rajah Ilusi berkenaan didapati bukan kepunyaan dan milik Najib pun. 



Kedua, Nampak sangat benda tu fitnah 500% sebab mana ada orang buat kerja bongok terus pindahkan wang dari satu akaun ke akaun peribadinya supaya mudah di kesan oleh seorang 'Penyiasat' dalam satu hari. Tapi ye lar, pengadu domba dah terlampau desperado sangat. Nak buat camne kan? Sebab pengadu domba hengat semua orang bongok dan IQ rendah cam depa. 


Ketiga, dan ini paling kelako lah, terdapat kesalahan ejaan pada nama ayahanda Najib. Bertukar dari Abd ke Adb. 



Akhirnya , Rajah berkenaan menjadi satu lawak jenaka di media sosial pabila ianya di jadikan begini:- 


Kah kah kah ,,,, kan dah kena ! 

Memanglah tak masuk akal samasekali fitnah yang diperpanjangkan oleh Sarawak Report. Tapi kalau hati dah hitam legam, ianya tidak akan di ulang semak bagi kesahihan dan kebenaran. Namun, bila diteliti kembali, memanglah nampak jelas di mana fitnah itu terbongkar sendiri. Yea tak ?

Fitnah berkenaan memang amat mudah dikesan dengan sekali pandang sahaja. 

Dan Tajuk Berita Utama esok di Sinar Harian :- 


Sebelum ini , pengadu domba sebarkan berita palsu melalui akaun palsu Astro Awani mengatakan Najib akan letak jawatan. Itu pun dengan pantas dan mudah di pintas. 

Setelah pengadu domba dapati setiap momentum fitnah mereka dengan pantas di cantas dan di pintas, mereka cuba pula viralkan klip vid DS Rosmah sedang dipakaikan kasut oleh pembantunya. 

Itu pun dengan pantas di cantas dan di pintas di media sosial. Menurut pegawai khas DS Rosmah, Rizal Mansur di akaun fesbukunya, beliau menerangkan bahawa DS Rosmah sudah berusia. Bukan mudah bagi beliau nak membongkok badan. Dan layanan yang diberikan oleh pembantunya memang wajarlah.  Mak bapak kita malah kita pun pernah layan kita camtu gak. Dan kita pun pernah layan anak-anak kita pakai kasut. So what da fak lah kan nak jadikan benda tu isu pun? Dah namanya pembantu, maka dah tentulah pembantu tu taknak tengok DS Rosmah dalam kepayahan. Takkan salah plak membetulkan kasut bosnya dan membantu bosnya? 

Lepas neyh ofkors lah ada lagi macam-macam fitnah yang lebih dahsyat bakal muncul daripada puak pengadu domba. Tapi tak mengapa, setiap fitnah pengadu domba akan berhadapan dengan serangan balas yang cepat dan pantas. 

Begitulah sikap angkuh dan sombong para pengadu domba sekarang neyh. Tak cukup dengan memperalatkan dan membohongi arwah Tun M, mereka sanggup pula upah 'Orang Luar' terbitkan berita-berita fitnah lagi harem ke atas negara sendiri. 

Pada setiap masa mereka mencari salah sana sini. Cuba bongkar dan dedah itu & ini yang takde asas dan takde bukti. 

Puak Pengadu domba yang terbabit pun memang lama dikenalpasti dan mereka sentiasa diawasi. 

Kepada korang semua, ambe berpesanlah, jangan mudah diperbodohkan dan dibodohkan oleh berita-berita fitnah-mehnah daripada puak pengadu domba. Mereka buat korang tu macam terlampau bongok dan bebal sangat. 

Maka, sebagai Tindakan Balas, kita bongokkan plak segala fitnah-mehnah puak pengadu domba sampai mereka sendiri tampil dan mengaku bahawa mereka memang bongok terober !

Selamat Berpuasa. Sumber asal : JasSalleh

Post a Comment