Wednesday, 27 May 2015

6 MAYAT DITEMUI DALAM BANGKAI KERETA TERBENAM DI DASAR TASIK 40 TAHUN LALU


Enam jasad manusia terbaring di dasar tasik di Oklahoma selama lebih dari 40 tahun. Tak ada menyedarinya sehinggalah seorang pegawai peronda menemui dua kereta tua berkarat yang mengandungi jasad mereka.


Kini misteri ini menanti untuk diselesaikan: bagaimana 3 remaja dan 3 orang lain menghilang lebih dari dekad lalu?

Penemuan itu sama sekali tak terduga. Pada awalnya, pegawai peronda lebuhraya menguji peralatan sonar mereka di Tasik Foss, berhampiran Elk City, Oklahoma, Jumaat lalu. Alat mereka ‘mengesan’ benda misteri di dasar tasik, yang ditemui sebagai kereta Camaro keluaran 1969 dan Chevrolet pengeluaran 1950-an. Dalam keadaan berkarat.

Yang lebih mengejutkan, di dalam Camaro terdapat 3 jasad yang diduga remaja setempat yang hilang selepas perjalanan menaiki kereta pada 1970. Di dalam Chevrolet lain juga mengandungi 3 jasad – yang diduga sebagai seorang lelaki berusia 69 tahun dan dua rakannya yang hilang di akhir 1950-an atau 1960-an.

Polis mengatakan, Camaro yang dijumpai sesuai dengan keterangan kenderaan yang dikaitkan dengan kehilangan 3 remaja yang hilang pada 10 November 1970. pegawai juga mengesahkan identiti sekurang-kurangnya satu korban, meski detail lengkap belum diungkap.

Laporan terkini dari stesen televisyen tempatan, KFOR, di petik dari Daily Mail, polis akan mengumumkan kepastian identiti mangsa setelah terlebih dahulu memberitahukannya pada keluarganya.



Hilang Tanpa Jejak

Tiga remaja – Jimmy Allen Williams ( 16) , Thomas Michael Rios ( 18), dan Leah Gail Johnson ( 18 ) diketahui hilang selepas perjalanan menaiki kereta pada 20 November 1970.

Hingga penemuan berita ini, mereka masih dimasukkan dalam senarai orang hilang. Terakhir mereka dilaporkan menuju ke lokasi pertandingan bola sepak di Elk City , namun dugaan lain juga muncul, mereka boleh jadi memburu di sekitar Foss Lake.

” Ternyata mereka ada di dasar tasik selama 40 tahun. Benar -benar tak terduga ,” kata Sheriff Custer County , Bruce Peoples kepada radio kwey.

Ia percaya, 3 jasad yang tinggal tulang adalah remaja yang hilang di masa lalu.

Sementara, juru cakap Oklahoma Highway Patrol, Betsy Randolph, berkata pasukan penyelam berada di Foss Lake, melakukan latihan dengan alat sonar , ketika mencari kenderaan itu minggu lalu.

“Ketika menarik kereta keluar dari air , mereka mendapati tulang di dalam kereta pertama, ” katanya.

Ketika mengangkat kereta kedua dari dasar tasik, juga terlihat tulang manusia. Penyelam dihantar ke dalam air , menyiasat sekitarnya, dan mencari tengkorak.

Kini, tulang belulang itu dihantar ke pejabat pemeriksaan perubatan yang diharapkan akan menggunakan DNA dari keluarga untuk memastikan identiti mangsa.

Sementara, seorang perempuan tempatan, Kim Carmichael , teman pemilik kereta Camaro , Jimmy Williams yang masa itu berusia 16 tahun mengaku terkejut dengan penemuan itu . ” Aku ingat dengan jelas , betapa hancurnya perasaan orang -orang ketika itu ,” kata dia. ” Kami tinggal di bandar kecil … Tak pernah sebelumnya terjadi hal seperti ini di Sayre . ”

Ketika kejadian , ayah Kim adalah petugas keselamatan di Beckham County , yang dekat dengan lokasi hilangnya ketiga remaja. Ayahnya meninggal pada 2003 lalu.

“Ayahku berkata tak ada petunjuk. Mereka hilang begitu saja.”

Oklahoma Highway Patrol berharap, penemuan mereka boleh memberi petunjuk pada para keluarga yang pernah kehilangan ahli keluarga mereka beberapa dekad lalu. Menyelesaikan misteri lama yang belum diselesaikan

Post a Comment