Saturday 19 April 2014

PERARAKAN MAYAT KARPAL AKAN BERHENTI DI 4 LOKASI SEBELUM DIBAKAR

alt

GEORGETOWN 19 April :
Perarakan mengusung mayat mendiang Karpal Singh akan diadakan pada Ahad dengan berhenti di empat lokasi yang signifikan kepada beliau.
 
Empat kawasan itu adalah Mahkamah Tinggi Pulau Pinang, pejabat Karpal di Green Hall, bangunan Dewan Undangan Negeri Pulau Pinang dan St. Xavier's Institution (SXI).
 
Kereta membawa keranda Karpal akan menuju tempat membakar mayat di Batu Gantong dari sekolah tersebut.
 
Pengerusi jawatankuasa upacara pengebumian, Chow Kon Yeow berkata, kereta membawa keranda Karpal akan bergerak meninggalkan rumahnya di Jalan Utama kira-kira pukul 8.15 pagi menuju ke Dewan Sri Pinang dimana beliau akan diberikan penghormatan negeri.
 
Kereta tersebut akan melalui Jalan Utama, Jalan Macalister, Lebuhraya Peel, Jalan Perak, Jalan Burma, Jalan Pangkor, Jalan Sultan Ahmad Shah, Lebuh Farquhar and Lebuh Light semasa dalam perjalanan ke Dewan Sri Pinang.
 
Orang ramai boleh memberikan penghormatan terakhir mereka kepada Karpal di Dewan Sri Pinang bermula pukul 9 pagi hingga 10.30 pagi.
 
Chow berkata, mereka yang ingin memberikan penghormatan terakhir perlu berpakaian hitam dan putih dalam keadaan kemas dan kasual.
 
Orang ramai juga boleh hadir ke rumah Karpal di alamat, 144 Jalan Utama, bermula pukul 10 pagi hingga 11 pagi Sabtu.

No comments: