Tuesday 19 November 2013

KARPAL BUAT TAHI, DPPM HANGIN SATU BADAN


KUALA TERENGGANU – “Karpal memang buat tahi,” demikian reaksi Ahli Jawatankuasa Pas Pusat, Datuk Abu Bakar Chik berhubung kenyataan terbaru Pengerusi DAP, Karpal Singh yang dikatakan menyinggung perasaan ahli dan pemimpin Pas.

Menurut Abu Bakar, Karpal telah melakukan perkara yang tidak betul apabila mencadangkan supaya pendaftaran parti politik dan badan profesional berdasarkan agama dan kaum termasuk Pas, dibatalkan kerana membahayakan negara.
Malah, beliau turut bersetuju dengan pendedahan dibuat Naib Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat, Dr Raja Ahmad Iskandar Raja Yaacob kerana sememangnya Karpal membuat kenyataan itu, bukan diputar belit mana-mana pihak.
“Memang dia (Karpal) buat tahi, tapi insya-Allah kita akan basuh..kita tidak mabuk dengan tahi dia,” katanya dalam sidang media di pejabat Pas negeri, di sini semalam.
Beliau berkata sebagai mengulas kenyataan Karpal bahawa pertubuhan berasaskan agama dan kaum adalah sesuatu yang bahaya.
Kenyataan Karpal itu telah menyebabkan ahli Pas tersinggung dan tampil membidas kenyataan tersebut termasuk Ketua Penerangan Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man.
Penasihat DAP, Lim Kit Siang bagaimanapun berkata kenyataan Karpal telah diputar belit untuk merosakkan kesepakatan dalam PR.
Walaubagaimanapun, Abu Bakar yang mengumumkan akan bertanding jawatan Naib Presiden Pas pada pemilihan parti itu nanti berkata, apa jua kontroversi ditimbulkan Karpal, Pas akan tetap meneruskan hubungan dengan DAP kerana menganggap ia masalah individu, bukan parti – Sinar Harian

No comments: