Wednesday 2 January 2013

KENAPA TIDAK PERCAYA SYIAH SUDAH MENAPAK DI MALAYSIA...???


Kuala Lumpur 31 Dis - Anak kepada bekas Presiden PAS, Ustaz Fadzil Noor iaitu Ustaz Ahmad Fauwaz Fadzil melahirkan kekecewaannya terhadap akhbar Harakah yang begitu pro kepada Syiah dan mendahului kenyataan Pemimpin Iran yang begitu anti kepada Ahli Sunnah daripada kenyataan Dr Mursi yang merupakan seorang Ahli Sunnah. Beliau juga menegaskan bahawa mereka yang berfahaman Syiah perlu dibuang daripada parti PAS.

“PAS mesti menjadi medan perjuangan ahli sunnah wal jamaah seperti yang berlaku kepada Ikhwanul Muslimin. Ikhwan adalah kefahaman sunni seratus peratus, tiada Syiah dalam Ikhwan,” -  Ahmad Fauwaz 

Kenyataan Ahmad Fauwaz ini menunjukkan bahawa golongon Syiah telah mula menguasai PAS semenjak bekas Timbalan Presiden PAS Ustaz Nasharuddin tewas kepada Mat Sabu dalam pemilihan timbalan presiden yang lepas. 

Pada waktu ini PAS bukan sahaja terpaksa berhadapan dengan tekanan dan kerenah langsung dari pemimpin parti yang berkiblatkan idealisme Anwar Ibrahim malahan turut menghadapi senario lain yang telah lama membarah dalam struktur kepimpinannya.



Mengikut satu sumber yang rapat dengan kepimpinan PAS Pusat, faktor lain yang turut memainkan peranan menambah tekanan ke arah usaha menyingkirkan Ustaz Nasharuddin juga mempunyai kaitan rapat dengan inisiatif sekumpulan pemimpin pro Syiah yang mahu menguasai secara total struktur kepimpinan PAS sekarang.

Teguran keras Ustaz Nasharuddin terhadap PAS berhubung hubungannya dengan DAP serta faktor penyiaran fotonya menemani Perdana Menteri di Mekah Al-Mukarramah tempohari hanyalah menjadi sebab konkrit bagi membolehkan kumpulan Pro-Syiah merealisasikan usaha "mencantas" pengaruh Ustaz Nasharuddin dalam parti.

Kumpulan pemimpin terbabit yang berimamkan Timbalan Presiden PAS sekarang iaitu Mohammad Sabu (Mat Sabu) dilihat sedang cuba mengembangkan pengaruh mereka dengan cuba "mencantas" seramai mungkin pemimpin parti yang diyakini akan merencatkan perencanaan mereka untuk menguasai tampuk kepimpinan PAS.


Dengan dokongan dan kerjasama yang dijalinkan bersama kumpulan Pro-Anwarinas, ia menjadikan usaha-usaha sedemikian dilihat semakin mudah untuk dilakukan dan ketika ini masing-masing kebetulannya berdepan musuh yang sama dalam parti.

Sekiranya usaha-usaha terancang yang dilakukan sekarang berjaya menyingkirkan Ustaz Nasharuddin dari PAS, tidak syak lagi dalam jangka waktu terdekat atau paling lambat selepas PRU 13 kelak, kita akan meyaksikan satu lagi perubahan drastik yang akan turut menarik turun Hadi Awang dan Haron Din dari kedudukan mereka sekarang.

Beberapa buah kitab Syiah yand di jadikan bahan rujukan dan sebahgiannya telah di terjemah ke dalam bahasa Melayu telah di kesan di pasaran buku, diantaranya - 

1. KASYF AL-ASRAR. Oleh Ayatullah al-Khomeini.
2. AL- HUKUMAH AL-ISLAMIAH. Oleh Ayatullah al-Khomeini.
3. AL-SAB-’AH MIN AL-SALAF. Oleh Ayatullah al-Murtadza-Zubaidi.
4. AL-USUL MIN AL-KAFI. Oleh Al-Sheikh Muhammad bin Yaacob al-Kulaini (tahun 1338H).
5. TAHRIR AL-WASILAH. Oleh Ayatullah al- Khomeini.
6. AL-MURAJA’AT. Oleh Al-Sheikh Abdul Husin Syarafuddin al-Musawi.
7. PESHAWAR NIGHTS. Oleh Al-Sayyid Muhammad Rais al- Wahidin.
8. MAFATIH AL-JINAN. Oleh Sheikh Abbas al-Qummi.
9. MINHAJ KEBENARAN DAN PENDEDAHANNYA ( Fiqh Lima Mazhab di antara Nas dan
Ijtihad). Oleh Al-Hasan bin Yusuf al-Mutahhar al-Hulliyy, di terjemah oleh Prof. Madya
Dr Lutpi Ibrahim (tahun 1993).
10. MENGAPA AKU MEMILIH AHLUL BAIT A.S? Oleh Syeikh Muhammad Mar’i al- Amin
al- Antaki dan di terjemah oleh Prof. Madya Dr Lutpi Ibrahim (tahun 1993).
11. AL-SAHABAH. Oleh Haidar.
12 AHLU AL-BAIT. Oleh Dr. Mahfuz Mohamed.
Pengaruh fahaman Syiah ini kian menular ke negeri-negeri di Semenanjung Malaysia, Antaranya negeri Kelantan, Johor, Perak, Selangor dan Wilayah Persekutuan. Pengikut nya adalah bilangan yang terbesar berbanding dengan kumpulan yang lain.

Gejala-gejala Syiah yang timbul akihat dan fahaman dan ajaran Syiah ini ialah -

1. Adanya usaha menghantar pelajar-pelajar melanjutkan pelajaran ke Iran.
2. Wujudnya kes kahwin Mut’ah.
3. Meluasnya penyebaran buku-buku Syiah.
4. Wujudnya sokongan dari golongan-golongan tertentu kepada pengaruh Syiah terutama
golongan Ahli Politik.
5. Wujudnya kesamaran dan keraguan orang ramai terhadap ajaran dan pegangan Islam yang sebenar, contohnya dalam aspek perkahwinan, pengkebumian dan sebagainya.

p/s - Kepada rakyat Malaysia hari ini sedarlah bahawa Syiah telah menular dalam masyarakat kita, oleh yang demikian, berhati-hatilah dengan Puak Syiah ini.

No comments: