Friday 11 January 2013

JAHATNYA ANWAR IBRAHIM - YAKINKAN INDONESIA DS NAJIB BAKAL PEMBANGKANG SELEPAS PRU 13

Baru-baru ini, dikhabarkan BAPAK KONSPIRASI NEGARA, Anwar Ibrahim telah berkunjung ke Indonesia. Tidak diketahui siapa yang dia ketemu di sana, tetapi pastinya membawa agendanya yang tersendiri.....MEMBURUK-BURUKKAN PERDANA MENTERI.

Huh!!....macam tu ke!!! Orang lain bila ke luar negara membawa imej yang baik untuk negara dan memberi penjelasan yang boleh memikat mereka untuk berkunjung ke Malaysia..   tp BAPAK PEMBANGKANG....................................................

Kamis, 10/01/2013 22:38 WIB
Anwar Ibrahim dan Cita-cita Menjadikan Najib Razak Oposisi


Jakarta - Tokoh oposisi Malaysia Anwar Ibrahim berbicara keras soal masa depan politik Malaysia. Dia pun merancang cita-cita untuk masa depan pemerintahan di negeri jiran itu. Anwar ingin menjadikan Najib Tun Razak, PM Malaysia sebagai oposisi. Anwar ingin merebut kemenangan di pemilu Malaysia. 
"Kita akan lantik Najib menjadi oposisi baru," kata Anwar dalam diskusi Forum Pemred yang digelar di Hotel Crowne, Semanggi, Jakarta, Kamis (10/1/2013) malam.
Anwar optimistis bisa melakukan itu apabila pemilu di Malaysia digelar dengan jujur dan adil. "Untuk di kawasan barat (Malaysia) suara sudah mulai naik," imbuhnya.
Dalam diskusi yang dibuka Pimred Tempo Wahyu Muryadi dan dimoderatori Pimred Republika Nasihin itu berlangsung ramai. Hadir juga Pimred Cek & Ricek Ilham Bintang, Pimred Media Indonesia Usman Kansong, serta sejumlah pimpinan media.
Anwar secara panjang lebar juga bercerita mengenai kebebasan pers, termasuk di Malaysia. Bagi Anwar, demokrasi tidak berfungsi dan bermakna tanpa adanya kebebasan pers.
"Media yang bebas harus bisa menyelami aspirasi golongan yang tertindas," tuturnya.

2 comments:

Unknown said...

Salam

Mohon pautkan link blog kami

www.mukapetang.com
Terima kasih

Bicara Perjuangan said...

Pautkan blog ini d blog tuan juga.... tkasih.