Thursday 6 December 2012

KEJAM !!! JURUSOLEK AMY MASTURA MATI DIBUNUH !!!


Bekas jurusolek peribadi kepada penyanyi dan pelakon, Amy Mastura yang dikenali sebagai Dicky telah ditemui mati dalam keadaaan yang sangat kejam apabila tangan dan kaki dikat dengan sehelai kain di rumahnya di Kampung Kasipilay, Selasa lalu.

Dalam akhbar News Strait Times hari ini melaporkan, mayat, Dicky atau nama sebenarnya Othman Hassan, 52, ditemui oleh abangnya pada pukul 8 malam semalam apabila dia berkunjung ke rumah Dicky selepas beberapa kali gagal menghubunginya adiknya itu. Allahyarham dipercayai telah dicekik oleh suspek.


Ketua Jabatan Siasatan Jenayah, Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur, Datuk Ku Chin Wah berkata, mayat Dicky ditemui dalam keadaan tertiarap dengan tangan dan kakinya diikat dengan tali langsir berwarna merah di bilik tidur utama.
Ketika ditemui mangsa memakai baju T dan berseluar pendek. Siasatan awal polis mendapati terdapat kesan jerut pada leher mangsa dan kakinya turut berdarah,” katanya.
Menurut rakan Dicky, Razman Razmi, tiada tanda-tanda rumah mangsa dipecah masuk tetapi dia menyedari antara barang yang hilang ialah telefon bimbit dan komputer riba milik mangsa. Sementara itu, rakannya yang lain pula berkata kali terakhir dia bertemu Dicky ialah pada 30 November lalu.

"Kami keluar untuk makan malam dan seorang kawan kami telah menghadiahkan Dicky sehelai kain Batik. Pada malam itu Dicky membuat lawak yang dia mahu menggunakannya kain batik tersebut untuk menutup mayatnya. Kami melarangnya daripada membuat lawak sebegitu. Saya tidak pernah terfikir yang itu adalah kali terakhir kami melihat dia," katanya.

Selain Amy Mastura, Dicky terkenal di kalangan industri hiburan dan sering menyolek wajah artis-artis popular tempatan. Mayatnya telah dihantar ke Hospital Kuala Lumpur untuk bedah siasat.

No comments: