Sunday 23 December 2012

BERTANDINGLAH LAGI NIK AZIZ..... ADA AKU KESAH.....!!!

nik_aziz_korup

Sebagai seorang yang menyokong semangat demokrasi di negara ini, saya sangat mengalu-alukan kehendak Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk terus bertanding pada Pilihanraya Umum ke-13 yang bakal diadakan tidak lama lagi.

Bukan apa, saya rasa sungguh teruja untuk menyaksikan seorang lelaki yang sudah berumur lebih kurang 82 tahun bertanding pada pilihanraya kali ini.

Sekiranya dia menang bertanding, maka dia akan sekali lagi dilantik menjadi wakil rakyat di kawasan yang diwakilinya. Jika rakyat di kawasannya berjumlah 30,000 orang, maka dia akan diamanahkan untuk menjaga kebajikan puluhan ribu rakyat di kawasan tersebut.

Cuma apa yang saya khuatirkan, mampukah Nik Aziz yang selalu keluar masuk hospital, pernah muntah darah, dimasukkan ke ICU dan mempunyai masalah kesihatan yang tidak menentu itu berkhidmat kepada rakyat?

Kalau pejabatnya pun terpaksa dipindahkan dari tingkat atas ke tingkat bawah kerana tak mampu naik turun tangga, apakah itu petanda Mursyidul Am itu masih punya tenaga untuk memberi khidmat terbaik kepada masyarakat yang diwakilinya?

Tak mengapalah. Mungkin dia fikir dia masih mampu. Lagipun kalau umurnya tak panjang, dia akan menyebabkan kerajaan terpaksa mengeluarkan perbelanjaan untuk mengadakan Pilihanraya Kecil pula di kawasan yang dia wakili.

Kerana dia, duit rakyat jugak yang akan dihabiskan nanti…

Nik Aziz layak bertanding dan tolonglah jangan marah jika dia tetap berdegil untuk bertanding menjadi ADUN atau Ahli Parlimen nanti. Larat atau tidak, itu soal kedua. Tentang amanah dan tanggungjawab pula, pandai-pandailah dia jawab dalam kubur nanti.

Namun saya yakin, Nik Aziz kini bukan lagi "aset" bagi PAS. Malah, rata-rata golongan muda terpelajar yang menyokong dan mendokong parti "bulan purnama" itu sebetulnya mahu dia berundur segera dan digantikan dengan Timbalannya, Datuk Dr. Harun Din. Itu bukan rahsia.

Lagipun, ramai akar umbi PAS di seluruh negara sudah "letih" dan "bosan" dengan fatwa-fatwa Nik Aziz yang semakin hari semakin menjahanamkan parti itu sama ada dari dalam atau di luar parti.

Misalnya, kedegilan Nik Aziz yang bermati-matian mahu berkawan dengan "syaitan-syaitan politik" mendapat tentangan hebat di kalangan golongan muda PAS yang melihat "persahabatan syaitan" itu sebagai "gabungan bawa rebah".

Apatah lagi mereka dimalukan di khalayak masyarakat Malaysia apabila perjuangan menubuhkan negara Islam dan perlaksanaan hukum hudud terpaksa dilupakan hanya kerana tunduk kepada kehendak kedua "syaitan" tersebut.

Jangan fikir saya menulis kosong dan janganlah terkejut jika anda terjumpa dengan ramai ahli PAS yang malu untuk mengaku mereka ahli parti itu!

Maklumlah, dulu mereka tuduh UMNO kafir kerana berkongsi kuasa dengan MCA dan MIC, kini mereka terpaksa menjilat kembali ludah mereka hanya disebabkan oleh seorang yang bernama Nik Aziz Nik Mat!

Silalah bertandinglah wahai Nik Aziz. Kalau ada umur pada PRU ke-14, bertandinglah lagi. Kononnya dia memberi alasan bertanding demi untuk "melawan pihak yang menentang Islam".

Padahal, dia sendiri berpeluk sakan dengan pihak yang terang-terangan menentang Islam dan hukum hakamnya. Manakala satu pihak yang dipeluknya itu pula begitu menyokong rejim Zionis Yahudi Israel membunuh saudara-saudara seagama kita di Palestin!

UMNO menentang Islam? Kalau benar UMNO menentang Islam, sudah pasti Islam sudah lenyap pada tahun 1960 lagi. Tapi amat menghairankan apabila Islam tetap maju berkembang, malah menjadi contoh ke seantaro dunia! Mungkin Nik Aziz "buta" barangkali, kan?

Sumber: Mykmu.net

No comments: