Sunday 25 November 2012

PERARAKAN ANTI LYNAS = ANTI KERAJAAN = ANTI MAHKAMAH..!!!

Pada minggu awal bulan ini, Mahkamah Tinggi Kuantan telah menolak permohonan injunksi interim ke atas Lesen Operasi Sementara TOL oleh 3 penduduk Kuantan. Permohonan itu adalah bagi membekukan TOL agar operasi LAMP (Kilang Lynas Advanced Material Plant ) dapat dihentikan. Ini bermakna kilang nadir bumi tersebut boleh beroperasi berdasarkan keputusan mahkamah itu.... lihat di sini

Bagaimanapun... hari ini satu peraraka yang disertai oleh ribuan kaum cina dari Kuantan sanggup berjalan kaki menuju Dataran Merdeka ( or PWTC?) sebagai protes agar kilang Lynas ditamatkan operasinya kerana mereka percaya kilang itu akan membawa 'bencana' kepada rakyat negara ini suatu masa nanti...!!!

Kumpulan anti-Lynas yang berjalan kaki dari Kuantan telah sedang melalui jalanraya di Kuala Lumpur menuju ke Dataran Merdeka


Boleh dikatakan 98% daripada mereka adalah kaum Cina DAP....kenapa dikatakan DAP, kerana yang menentang Lynas adalah anti-kerajaan dan DAP adalah anti kerajaan!!!

TERKINI.. KUMPULAN ANTI LYNAS SEDANG BUAT KACAU DI PWTC!

Kumpulan Anti Lynas cuba membuat huru hara dan sedang menuju ke PWTC di mana berlangsungnya Himpunan Wanita Muda yg dirasmikan oleh PM DS Mohd Najib! Difahamkan DS Najib berada di perhimpunan tersebut. 

Tak ada orang Melayu yang bersikap kurang ajar menceroboh atau memprovokasi majlis atau program DAP tetapi orang DAP sudah berkali-kali ber
kurang ajar dan bersikap biadap dengan orang Melayu.

Terbaru dan terkini, puak-puak DAP yang berbaju hijau LYNAS dan BERSIH kuning sedang melakukan provokasi di stesen LRT PWTC.

Punya la marah kaum DAP ni kat Lynas sebab apa? Sebab bukan DAP punya keturunan dapat maaa! Cuba kalau mereka yang dapat habis semua melayu dia kasi sapu! -Tok Guru.






ANTARA PEMIMPIN PR YANG TURUT SAMA MENYOKONG KUMPULAN ANTI LYNAS UNTUK MENAWAN DATARAN MERDEKA




Lihat wajah mereka.... anti Lynas..??? Bendera komunis DAP di angkat di tengah-tengah perarakan.... jika mereka bukan DAP, apa perlunya bendera itu bersama mereka?




Suasana di hadapan bangunan mahkamah, Dataran Merdeka....




Mereka sedang menuju Dataran Merdeka dan dikatakan akan bergabung dengan lain NGO di situ. Perhimpunan di Dataran Merdeka tidak mendapat kebenaran polis!







Peter Yap said --->> 
This is Wong Tack , the rare earth rediation expert ( he is a better EXPERT than ALL THE EXPERTS from the International Atomic Agency of the United Nations put together ??) or is he merely a political activist ?? you decide .


Mereka khabarnya...sedang menuju ke PWTC untuk melakukan onar di PWTC sebelum berlangsungnya Perhimpunan Agung UMNO ke 66.


Seorang ketua NGO sedang 'berteriak' bila mereka sampai ke Dataran Merdeka...

Sumber : info2 terkini rakan FB

No comments: