Friday 13 April 2012

PTPTN ~ PEMBOHONGAN ANWAR ...!!!


Cik Ali Cik Limah Pakai Sedondong
Pergi Meminang Anak Cik Rahim
Siang Malam Kerjanya Berbohong
Itulah dia Anwar Bin Ibrahim

Tahun 1997, Tun Dr Mahathir (1997-Datuk Seri) telah mengambil cuti selama dua bulan lebih dan beliau telah melantik timbalannya ketika itu , Anwar Ibrahim , sebagai pemangku PM.

Tarikh Anwar dilantik sebagai pemangku PM pada 19.Mei.1997 dan tamat pada26.Julai.1997.

Apabila Tun Dr M melantik Anwar sebagai pemangku PM bermakna pada waktu itu Anwar mempunyai kuasa yang dimiliki oleh seorang PM.

Tun bagi kuasanya sebagai PM kepada Anwar dan Tun serah kepadanya untuk buat apa-apa sahaja keputusan sepanjang beliau bercuti.

Sekarang mari saya tunjukkan kepada anda apa mesej yang saya nak sampaikan....

Hari ini Anwar dan pendekar-pendekar tiga sukunya bercakap pasal pemansuhan PTPTN.

PTPTN zalim....

PTPTN kejam....

PTPTN membebankan....

Dan Anwar berjanji akan mansuhkan PTPTN jika dia menjadi PM.

Kah....kah....kah....kah....kah....1 Tanah Melayu kena tipu dengan Anwar....

Kena tipu beb.......kena tipuuuuuuuuu.......

Kenapa saya kata kena tipu ?

Berikut adalah info berhubung penubuhan PTPTN yang dipetik dari portal rasmiPTPTN

Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) telah ditubuhkan di bawah Akta Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional 1997 (Akta 566) yang mula berkuatkuasa pada 1 Julai 1997.PTPTN mula beroperasi pada 1 November 1997 di Bangunan Wisma Chase Perdana, Off Jalan Semantan, Damansara Heights, Kuala Lumpur.

Perhatikan tarikh yang saya hitamkan....

Siapa yang memiliki kuasa PM pada ketika itu ?

Siapa ?

Siapaaaa ?

Siapaaaaaaaa ?


Waktu itu dia ada kuasa PM , dia setuju dan dia benarkan PTPTN ditubuhkan. Hari ini dia kata jika dia menjadi PM dia akan hapuskan PTPTN. Khaikkkkkk ptuihhhhhhh......

Cuba anda semua fikirkan, pada masa itu dia mempunyai kuasa sebagai Menteri Kewangan yang bertanggungjawab memberi kebenaran kepada PTPTN untuk mengeluarkan pinjaman, kuasa sebagai seorang TPM dan yang paling penting kuasa PM pun ada di tangan dia pada ketika itu. Tun Dr M sendiri kata Anwar ada kuasa penuh apabila memangku jawatan PM

Dayung sudah ditangan,perahu sudah di air . Sepatutnya kalau dia tidak bersetuju dengan PTPTN kerana zalim, kejam dan membebankan dia patut batalkan penubuhan PTPTN pada ketika itu kerana segala kuasa berada ditangannya.

Nak percaya Anwar lagi ?

No comments: