Friday 13 April 2012

PENDEDAHAN ~ BAGAIMANA CINA DAP MEMPERGUNAKAN NIZAR UNTUK MEMBERONTAK TERHADAP SULTAN PERAK!!!










Bekas Timbalam Ketua Penerangan PKR Pusat Shamsul Hidayat telah membuat pendedahan bagaimana Cina DAP mempergunakan Nizar Jamaluddin untuk memberontak terhadap Sultan Perak.

Cerita sebenar yang telah didedahkan iaitu sembah derhaka oleh Nizar pada tahun 2009 adalah atas arahan pemimpin Cina DAP Ngeh, Nga dan beberapa pemimpin kanan DAP pusat.

Nizar pula telah mempergunakan sokongan rakyat ketika itu bukan untuk tujuan kebaikan tetapi hanya untuk memberontak terhadap Duli Yang Maha Mulia Paduka Seri Sultan Perak atas arahan Ngeh dan Nga.

 

Nizar telah memanggil hampir semua kepimpinan pakatan rakyat termasuk dua pemimpin DAP iaitu Ngah dan Nga, kononnya untuk membuat ceramah besar-besaran untuk memberitahu rakyat bahawa rampasan kuasa yang berlaku adalah dengan penglibatan DYMM Sultan Perak.

Tetapi apabila semua pemimpin Pakatan Rakyat berada di rumah Nizar lain pula jadinya, dia dan Ngeh telah mengemukakan perancangan bagaimana untuk menyekat kereta Sultan Perak, kereta Raja Muda dan kereta Datuk Seri Zambry supaya kereta mereka tidak sampai ke Istana.

Ngeh memberitahu kami "jangan sesekali membiarkan ketiga-tiga kereta ini sampai ke Istana walau kita mati terbunuh sekalipun" disambut dengan takbir yang bergema.

Dan pada keesokan harinya jadilah apa yang dirancang oleh pemimpin Cina DAP tetapi DAP pandai, tiada seorang pun cina DAP berada ditempat tersebut kononnya untuk mengelak daripada rakyat tahu ini semua adalah perancangan daripada pemimpin Cina DAP.

Semuanya adalah perancangan cina DAP yang mempergunakan Nizar sebagai pencetus semangat untuk orang Melayu pakatan Rakyat baring di atas jalan sambil memegang bendera Palestin yang tidak ada kena mengena pun. Kesian orang Melayu dipergunakan oleh Nizar demi kuasa yang dijanjikan oleh pemimpin Cina DAP.

Ceramah ini disampaikan  di Taman Song Choon, Shamsul mencabar Nizar supaya menafikan dakwaannya jika Nizar berani.

No comments: