Saturday 3 March 2012

KEPIMPINAN PAS TIDAK SEHALUAN...!!!

Nasruddin Kritik Dr Dzul – Pemimpin PAS Bukan Islam


Ketua Pemuda PAS, Nasruddin Hassan menolak cadangan timbalan presiden parti itu dari kalangan bukan Islam kerana ia bertentangan dengan syarak yang melarang pelantikan bukan Islam dalam kepemimpinan Jemaah Islam.
Beliau berkata, walaupun menolak pelantikan orang bukan Islam untuk jawatan dalam kepemimpinan tertinggi parti itu, namun tidak bermakna DPPP menentang segala bentuk pakatan atau kerjasama dengan orang bukan Islam.
Beliau mengulas kenyataan AJK PAS Pusat, Dr Dzulkefly Ahmad yang menyatakan parti itu sedia menerima seorang timbalan presiden dari kalangan bukan Islam sekiranya ia satu keperluan dan ada tuntutan seperti dilakukan parti Ikhwanul Muslimin di Mesir.
Dzulkefly menjelaskan dalam Islam ada dua perkara iaitu perkara tetap dan perkara yang boleh berubah iaitu politik.
PAS tak ada hal lantik Timbalan Presiden bukan Islam
 AJK PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad gebangkata PAS sedia menerima bukan Islam untuk menduduki jawatan tertinggi dalam parti itu, sehingga ke peringkat Timbalan Presiden.Mengikut laporan Bernama ahli Parlimen Kuala Selangor itu percaya perkara itu tidak mustahil memandangkan ia boleh menangani perubahan dalam pembaharuan intelektual dan tahan terhadap cabaran semasa.
“Mungkin belum ada keperluan untuk perkara ini sekarang, tetapi kalau sudah diutarakan, kami bersedia berbincang perkara ini dalam Muktamar PAS.
*** Cakap sapa yg rakyat  nak percaya ni..???  Bila hilang sokongan rakyat  jgn pulak nk salahkan UMNO ye.... cermin dulu pergolakan dalam rumahtangga sendiri..!!!

No comments: