Monday 13 February 2012

KEHADIRAN DR. HASSAN ALI DAN USTAZ KAZIM DI PENGKALAN PEGOH, UNDANG 15K HADIRIN....

AIDCNews – Sesuatu yang luar biasa apabila kira-kira 15,000 orang hadir mengikuti ceramah Datuk Dr Hassan Ali dan Ustaz Kazim Elias di Padang Kampung Pengkalan Pegoh, Ipoh, 10 Feb.
“Kedatangan Hasan ke sini ternyata mengundang kegusaran pihak tertentu apabila gambar muka beliau pada kain rentang yang dipasang diconteng dan poster beliau turut dikoyakkan.
“Malah, banyak bendera Pas dipasang di sekitar kawasan tersebut terutamanya berdekatan tempat ceramah di Padang Kampung Pengkalan Pegoh”, lapor Mingguan Malaysia.
Ustaz Kazim dalam ceramahnya berkata beliau mengenali Dr Hassan sejak 14 tahun dulu ketika sama-sama menyertai PAS.
“Selepas tidak ketemu 14 tahun, hari ini ketemu semula, Insya Allah..dalam satu bentuk wadah perjuangan untuk menyatupadukan umat Islam.
“Ini target saya..dan saya rasa itulah target Datuk Dr Hassan Ali”, katanya.









Sementara itu, Dr Hasan dalam ceramahnya berkata sepanjang tiga tahun 11 bulan menjadi Pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Agama Islam, Adat-adat Melayu, Infrastruktur dan Kemudahan Awam Selangor, beliau menghadapi masalah operasi yang cukup besar dalam soal akidah.
Katanya, dalam isu operasi berkaitan judi, arak dan maksiat, beliau menghadapi tentangan yang cukup hebat daripada DAP dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).
“Namun, yang saya tidak faham sampai hari ini, pimpinan Pas menentang dan tidak sokong saya dalam soal arak. Yang menolak saya ini bukan ulama atau golongan pemuda tetapi parasit di dalam Pas,” katanya.
Menurut Hasan, golongan parasit itu duduk di dalam tubuh badan Pas tetapi hendak menjahanamkan parti tersebut kerana mahu bekerjasama dengan DAP dan PKR.
“Kerana inginkan keredaan DAP dan PKR, biar hancur Islam, biar hancur Melayu dan biar hancur institusi raja,” katanya.

No comments: