Sunday, 27 December 2015

AHMAD MASLAN DIANCAM BUNUH ???


Rakyat Malaysia sekarang ni dah makin ganas nampaknya.. Suka-suka hati je nak buat hukuman sendiri dan tanpa rasa takut sebarkan dalam laman sosial..


Cuba korang tengok apa yang mamat tu komen dalam kenyataan yang dikeluarkan oleh Timbalan Menteri.. Kalau tak setuju sekalipun dengan kenyataan yang dibuat oleh beliau, tak perlulah sampai nak tembak kepala bagai..

Ingat negara ni tak ada indang-undang ke beb? Kalau rasa nak buat hukuman sendiri, elok pergi duduk sorang-sorang dekat pulau laa...

Rasanya mamat tu cukup bebal untuk fikir bahawa kenyataan dia tu boleh dianggap sebagai satu ugutan.. Dan kes mengugut ni selalunya berakhir dalam penjaralah jawabnya..

Lagipun.., betul lah apa yang Timbalan Menteri tu kata.., elok korang buat kerja lebih masa atau dua kerja kalau rasa kos hidup korang tu tak cukup.. Tak perlulah nak melalak je dalam Facebook dan laman sosial salahkan kerajaan semua orang..

Kalau rasa best sangat dok melalak salahkan semua tu.., apa kata korang salahkan Tuhan sekali sebab tak bagi korang jadi orang kaya.. Mana best salahkan kerajaan je beb..

Gaji seribu lima ratus tapi berlagak nak hidup macam gaji lima ribu.., memang sakit jiwa la korang nak bagi cukup duit bulanan.. Islam pun ajar kita bersederhana kann.., so kembalilah pada apa yang Islam ajar..

Tuhan bagi otak suruh korang fikir.., bukannya melalak macam orang tiga suku bila nak beli baju anak sekolah untuk awal persekolahan..

Takkan anak yang merupakan hak milik korang hasil dari upacara 'bunuh setan' di setiap malam Jumaat, korang nak suruh kerajaan tanggung sepenuhnya? Habis tu korang buat apa? Pandai jolok dan tadah je ke? Malu wehhh... - Big B/Utaranews.com

Post a Comment