Sunday 11 October 2015

ORANG KAMPUNG RAIKAN PERKAHWINAN KAUM NABI LUT !!!


Walaupun ditentang dan pernikahan memang tidak akan dilaksanakan sama sekali, tetapi semata-mata mahu ‘feeling feeling’ berkahwin seperti pasangan normal, pasangan sejenis di Boyolali, Jawa Tengah, Indonesia telah mencetuskan kontroversi, semalam.

Kedua-dua mereka yang direkod jantina sebagai lelaki dalam kad pengenalan, dikatakan berdegil melangsungkan majlis persis majlis perkahwinan yang biasa berlangsung di Desa Cluntang dan turut menjemput penduduk setempat.
1334379laki-laki-dan-waria780x390
Pada majlis tersebut, Dumani Alias mengenakan persalinan pengantin lelaki manakala pasangannya yang dikenali sebagai Ratu Airin Karla berpakaian pengantin perempuan Jawa lengkap dengan sanggul dan hiasan bunga melati.
Majlis yang dihadiri itu turut menyaksikan adat bersanding dijalankan seperti di majlis perkahwinan lain malah kain rentang bertulis “Tasyakuran Bersatunya Ratu Airin Karla dan Dumani, Mohon Doa Restu” turut digantung selain dimeriahkan dengan muzik dangdut.
Pemerintah setempat bagaimanapun menjelaskan, tidak ada majlis pernikahan sesama jenis pernah diberikan keizinan kerana ianya secara terang-terangan melanggar adat dan budaya meskipun “pengantin perempuan” pernah membuat permohonan.
Justeru, majlis tersebut dikatakan sekadar meraikan pasangan itu di kalangan tetamu yang mereka kenal dan bukannya majlis pernikahan.
Orang kampung pula didakwa bergotong royong memasak dan hadir sebagai tanda muhibah semata-mata meskipun ada yang tidak setuju. – MYNEWSHUB.CC

No comments: