Monday 1 June 2015

PENEMUAN KUBUR BESAR, THAILAND HINA MALAYSIA ???


Isu penemuan kubur beramai-ramai di Wang Kelian, Perlis.. Dengar-dengar khabar angin dorang kata itu berkemungkinan kubur puak Rohinya, tak pun kubur pendatang asing yang dibawa masuk ke Malaysia secara haram oleh sendiket.

Tapi apa yang menyedihkan.. Pihak Thailand macam nak salahkan negara kita jer pasal penemuan kubur beramai-ramai tu lepas tu kait pulak dengan isu pelarian puak Rohinya. Siap kartunis dorang lukis kartun seperti menghina negara kita lagi tu mana panas pun!



Dalam kartun tu ada karekter polis sedang menggali kubur dan ada juga karakter kaum Melayu, Cina dan India dengan motto melawat Malaysia, ‘Malaysia Truly Asia’ ditukar kepada ‘Malaysia Truly Embarrassed’.

Agak keterlaluan betul tindakan dorang ni.. Kurang ajar sungguh! Apa yang lebih mengejutkan siap ada karakter yang menyerupai Perdana Menteri Malaysia dengan dialog mengenai akta hasutan.

Siap tulis lagi ‘Don’t Visit Malaysia If You Are Rohinya’… Eshhh rasa macam panas pulak mata ni bila dorang hina negara kita macam tue. Kartun menghina ni terpampang dalam surat khabar The Nation di Bangkok.  - UtaraNews.com

No comments: