Wednesday 21 January 2015

(VIDEO) : LELAKI INDIA TUMBUK PAK AJI


Sebuah klip video pergaduhan membabitkan kaum India dan Melayu mula tersebar di laman Facebook sejak jam 1 petang tadi.


Difahamkan, dalam kejadian yang dipercayai berlaku di Teluk Intan, Perak itu, beberapa lelaki berbangsa India bergaduh di lokasi kejadian dan seorang lelaki, 'pak haji', cuba menenangkan lelaki-lelaki itu dari terus terjerit-jerit.

Bagaimanapun, tindakannya itu mengundang padah apabila pak haji turut ditumbuk di kepalanya dan mengundang ketidakpuasan hati orang ramai yang menyaksikan insiden tersebut.

Polis yang berada di tempat kejadian, gagal menghalang lelaki itu bertindak ganas dan sempat melarikan diri selepas insiden terbabit, lapor sumber.

Menurut sumber, lelaki itu bagaimanapun telah menerima balasannya, ditumbuk oleh beberapa lelaki melayu yang berang dengan tindakan biadabnya itu.

"Dah kena pukul balik lelaki tu dengan budak-budak melayu. Video tu tak record habis. Lelaki tu lari menyorok di stesen Shell dan polis pun kejar dia.

"Pukul tak pukul la bro, pak haji tu sempat tepis then jek sekali kepala lelaki tu. Jangan kata budak-budak melayu tak ambil kisah selepas lelaki tu pukul pak haji tu. Tanya Ah Meng Sparepart kalau tak percaya," katanya.

Motif kejadian masih tidak diketahui.




- 1 Malaysia

No comments: