Tuesday 28 October 2014

DR. ROHANA TERIMA SMS UGUTAN DARI ANWAR IBRAHIM ???!!!


Kerajaan mesti belajar dari isu UM ini. iaitu sikap pegawai pengurusan UM seperti VC, TNC HEP dan TNC Akademik yang tidak tegas. Perkara ini tidak akan berlaku sekiranya ditangani dari awal lagi. Prof Dr Mohd Amin Jalaludin Naib Canselor Universiti Malaya tidak mahu membuat keputusan dan menyerahkan pada Profesor Datuk Dr. Rohana Yusof TNC HEP. 


TNC HEP pula terpaksa buat laporan polis sebagai satu jalan keluar.

Pegawai khas VC nama Mohd Naufal Omar adalah seorang yang pro pembangkang? Kerana dialah antara yg bermain "game" untuk tempat penggunaan Dataran DTC oleh PMUM ini. Malah diberitahu sebelum ini isu-isu info UMcedel bocor didalangi oleh pegawai ini. 

Mahadi Sibon, Pegawai Khas kepada TNC Akademik UM adalah Angkatan Muda Keadilan. Tidakkah itu jelas?

TNC Akademik PROF. DR. MOHD HAMDI BIN ABD SHUKOR  Bekas Amir Hizbi UK yang totok PAS tapi pro Anwar pula menasihat VC ambil jalan tengah.  Apa muslihat mereka?

Sejak awal dah ada "game" dari pihak pengurusan UM. Mereka nampakkan cara menghalang tetapi hakikatnya mereka seperti mahu program berkenaan diteruskan.

UM mengambil jalan untuk "Black outkan" UM satu tindakan yg memberi persepsi buruk kepada kerajaan.  
Semua org tahu Anwar mempunyai kes sedang dibicarakan di mahkamah dan sekarang hendak di bawa pula Anwar ke UM. Sepatutnya VC UM bertegas untuk tidak mengheret UM pada episod dianggap menghina mahkamah. Tapi VC  UM mengikut jari telunjuk TNC akademiknya dan pegawai khasnya.

Jika perkara ini ditangani tegas dari awal tak mungkin akan mengheret kerajaan pada persepsi buruk. 

Kegagalan isu ini harus diletakkan ke VC UM, TNC akademik dan HEP. Mereka wajar dipecat!. 

Kepimpinan Universiti yang lemah tidak boleh menghadapi mahasiswa serta isu-isu sekitarnya tidak harus berlaku.

Di manakah VC UM? Atau sudah serah tugas kepada Prof Hamdi tapi TNC HEP dikambinghitamkan?

Ketika isu bakal banduan nak masuk VC UM berada d luar. Kenapa?

Segalanya di bawah TNC HEP. Malah Dr. Rohana berani panggil Fahmi Zainol serta keluar surat amaran. Kenapa Prof. Dr. Rohana jugak buat laporan  polis?

Kenapa Prof. Hamdi diam? Tiada langsung tindakan atau amaran dikeluarkan? Adakah Prof. Hamdi setuju dengan apa yang telah berlaku malam ini?

Adakah VC terlalu percayakan nasihat Prof. Hamdi sehingga tadi depan gate Prof. Hamdi yg ada.. adakah Prof. Hamdi ni  dilatih sbg pengganti VC..??

Seorang anjing pakatan jadi mastermind di UM..apa punya bangkai la ni....kesian Dr Rohana samoai terima SMS ugutan. Tak patut sungguh. Satu siasat perlu dijalankan agar kita dapat cari siapa dalang yang sebenarnya.

Aku bukan nak menuduh tetapi cerita tadi dan segala apa yang berlaku ini menimbulkan banyak persoalan kan? 

Sumber  :  parpukari

DAN adakah VC, TNC Akademik dan HEP UM akan dipecat? Ada ke orang yang berani nak pecat mereka???

No comments: