Tuesday 30 September 2014

PENDEDAHAN APAKAH SEBAB SEBENAR AMBIGA DAN BAR COUNCIL BERIYA-IYA MAHU AKTA HASUTAN 1948 DIMANSUHKAN


JIKA ANDA RAKYAT MALAYSIA BERBANGSA MELAYU...... Tahukah anda Apakah sebab sebenar Majlis Peguam beriya2 mengepalai gerakan mendesak kerajaan memansuhkan Akta Hasutan 1948 dan sebab sebenar ini TIDAK PERNAH DI BINCANGKAN SECARA TERBUKA OLEH BAR COUNCIL DAN AMBIGA DALAM MANA2 MAJLIS ATAU PENULISAN MEREKA...????




INILAH SEBABNYA.....menurut Perkara 63(4) Perlembagaan Persekutuan, Ahli- ahli Parlimen adalah kebal dari sebarang pendakwaan mahkamah jika mrk mengucapkan atau mengundi sesuatu di dalam perbahasan majlis Parlimen KECUALI HAL-HAL YANG MERUPAKAN SATU KESALAHAN DI BAWAH AKTA HASUTAN 1948.

Lihat bagaimana hebat dan pentingnya Akta Hasutan ini berbanding dengan akta-akta yang lain. Ahli Parlimen Kebal dari pendakwaan KECUALI DI BAWAH AKTA HASUTAN.

AHLI PARLIMEN PEMBANGKANG SEMAKIN RAMAI DI PARLIMEN DAN SATU HARI NANTI MRK AKAN MENJADI KERAJAAN. TETAPI SELAGI AKTA HASUTAN TIDAK DI MANSUHKAN MEREKA TIDAK AKAN MAMPU MENGHAPUSKAN RAJA2 MELAYU, HAK ISTIMEWA MELAYU DAN BAHASA MELAYU MELALUI PARLIMEN KERANA TINDAKAN ITU AKAN MERISIKOKAN MEREKA DI KENAKAN TINDAKAN DI BAWAH AKTA HASUTAN.

Nampak tak permainan mereka. Sekarang mereka menghujahkan Akta Hasutan menyekat kebebasan bersuara lah, menganiaya Adam Adli dan Ali Abd Jalil lah, padahal itu bukan sebab sebenar.

Itu modus operandi mereka utk divert isu saja. Sebab itulah kita kena sama2 mempertahankan Akta Hasutan 1948.


KENAPA MELAYU MASIH TIDAK SEDAR....??? Kenapa Mahasiswa/wi Melayu di IPTA di seluruh negara, malah belia/wanis dan golongan muda bersekongkol dengan mereka untuk menghapuskan Akta Hasutan 1948..??? 

Kesilapan pertama adalah memansuhkan ISA. Setelah kita menyedari bahawa itu adalah satu KESILAPAN.... kenapa kini kita nak mengikut telunjuk dan hasutan pembangkang untuk melakukan kesilapan kali kedua dengan memansuhkan Akta Hasutan..???

Jika anda WARGANEGARA YANG CINTAKAN BANGSA, AGAMA DAN TANAHAIR.... ayuhlah bersatu untuk bersama-sama MENENTANG GERAKAN BAR COUNCIL DAN KUNCU-KUNCUNYA UNTUK MEMANSUHKAN AKTA HASUTAN 1948 !!!

HIDUP MELAYU !!!