Friday 29 August 2014

SELFIE DI TENGAH KESESAKAN TRAFIK, ANAK KOMPOSER TERKENAL DIKECAM


Dengan teknologi yang canggih pada masa kini pelbagai jenama "gadget" yang terdapat di Malaysia rakyat tampa had umur mengunakan teknologi itu dengan berleluasa.

Maka tidak terkecuali remaja hari ini sanggup tampa segan silu mengunakannya sehingga di jalanan atau di Bangunan tertinggi.

Budaya selfie telah di gunakan tampa menghiraukan lalu lintas yang boleh mengakibatkan kesesakkan. Kini terdapat seorang gadis yang yang tanpa malu mengunakan teknologi canggih ini di khalayak ramai.

Gambarnya tertera di laman sosial terutama Facebook dan Twitter, dan kini telah mendapat pelbagai komen negatif dan positif dari pengguna di laman ini.

Perkara berselfie ini hanyalah pekara biasa bagi rakyat pada hari ini dan tidak perlu di perbesarkan dan memalukan remaja ini yang ternyata remaja ini anak kepada komposer terkenal tanahair.

Sebagai nasihat dari pengguna jalan raya sentiasa berhati-hati yang mana akan menimbulkan kesesakkan dan juga boleh mengakibatkan kemalangan.

Dinasihatkan walaupun penggunaan ini sedang berleluasa dengan penggunaannya dan diharap kepada semua sentiasalah berwaspada selalu. - Haryati Azlin Hussain/Utaranews.com



No comments: