Wednesday 23 July 2014

#MH17 : DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK DI SEBALIK DOKUMEN PERJANJIAN ANTARA ALEXANDER BORODAI DAN MALAYSIA.....


SEMALAM.... Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak telah berjaya menutup mulut ramai pengkritik beliau apabila beliau membawa berita yang dinanti-nantikan tentang MH17. Segala perjanjian telah tercapai apabila Najib Razak bercakap dengan Alexander Borodai, pemimpin yang dirujuk sebagai 'who is in command of the region where the tragedy occurred' oleh Najib Razak.


Lihat butir-butir perjanjian tersebut di sini.... Manakala di bawah ini adalah dokumen perjanjian di antara pihak Alexander Borodai dengan kerajaan Malaysia seperti yang tersebar di dalam twitter :


Lihat seterusnya dokumen perjanjian tersebut di sini


Malah usaha Perdana Menteri untuk menyelesaikan isu MH17 telah mendapat liputan media asing. Akhbar The New York Times, misalnya memuji tindakan pemimpin negara dalam mencapai persetujuan dengan pemberontak pro Rusia tanpa mempedulikan sebarang tekanan daripada negara kuasa besar. Lihat video berikut  :




Namun begitu... di kala keberhasilan skil diplomasi Perdana Menteri dan perjanjian itu juga telah mengaibkan banyak agensi media antarabangsa terutamanya media Barat, malah pemimpin-pemimpin hebat dunia yang lain juga hampir 'terkeluar biji mata' mereka, berlainan pula dengan penerimaan rakyat di negara ini.

Seorang 'MP Pondan" dari Pandan telah menunjukkan tahap mentaliti dan kebodohannya terhadap kejayaan yang diperolehi oleh negaranya sendiri....


Nota  :  Seorang pemimpin yang anda kutuk...yang anda hina...yang anda fitnah...yang anda 'serang' bertubi-tubi siang dan malam tak kira hujan-panas-kemarau-jerebu, membuktikan bahawa (dalam trajedi MH17) beliau bukanlah seperti yang anda sangka dan fikirkan..... Anda..pembaca budiman... nilai dan zahirkan sendiri komen anda... 






No comments: