Tuesday 13 May 2014

(FOTO) - PERLANTIKAN MB TERENGGANU DATUK AHMAD RAZIF.... MUNGKINKAH MB PALING SINGKAT DALAM SEJARAH POLITIK NEGARA ???


LUPAKAN sebentar kemelut dan krisis politik yang sedang melanda Terengganu sekarang ini. Saksikan seketika, Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Seberang Takir, Datuk Ahmad Razif Abd Rahman dilantik sebagai Menteri Besar Terengganu yang baru bagi menggantikan Datuk Seri Ahmad Said setelah diperkenan oleh Sultan Terengganu Sultan Mizan Zainal Abidin. Datuk Ahmad Razif telah mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Terengganu ke 14 di Istana Syarqiyyah.






TETAPI..... mungkinkah Datuk Ahmad Razif Ahmad yang baharu mengangkat sumpah pelantikan malam tadi hampir pasti menjadi Menteri Besar Terengganu yang paling singkat memegang jawatan itu dengan situasi politik yang makin memuncak.

INI BERIKUTAN..... Laporan Terkini : DUN Negeri Terengganu dibubarkan secara rasmi bermula 13 May 2014 bersamaan 13 Rejab 1435H. Pilihanraya Dewan Undangan Negeri Terengganu akan diadakan dalam masa 60 hari daripada tarikh DUN dibubarkan. Sebarang maklumat akan diwarwakan melalui sidang media tergempar pada petang ini. SUK/TRG/MNT13514:79

tunggu dan lihat perkembangan seterusnya..............

No comments: