Thursday 1 May 2014

#BANTAHGST : HADI AWANG 'LARI' KE MOROCCO, ANAK BUAH SETIA JADI KELDAI DAP/PKR !!!


Pada 30 APR 14, Jam 0900-1000, bertempat di ibu pejabat PAS Pusat, jalan Raja Laut, KL telah berlangsung satu mesyuarat tertutup Unit Amal Wilayah Persekutuan & Selangor bagi membincangkan pembahagian penugasan demonstrasi bantah GST.

Mesyuarat memutuskan bahawa Unit Amal daripada Wilayah persekutuan KL & SELANGOR akan mengetuai demontrasi kali ini dengan menetapkan 6 penugasan seperti berikut:-

1. Masjid Negara
- kumpulan Dewan Pemuda Pas Malaysia (DPPM) diketuai AZUWAN - WAKIL Jabatan Amal Malaysia dibantu oleh KHAIRIL ANUAR - Pengarah Amal Selangor dan MAZALI - Tim. Pengarah 2 Jabatan Amal Selangor.

2. SOGO
- kumpulan ketua Angkatan Muda Keadian (AMK) diketuai oleh SARIPUDDIN MOHD YATIM - Pengarah Jabatan Amal Wilayah Persekutuan.

3. Brickfields
- kumpulan Pemuda DAP (DAPSY) diketuai oleh RONI FAIZAL - Jabatan Amal Wilayah Persekutuan.

4. Dataran Maybank
- kumpulan pemimpin PR diketuai oleh YUSWAN, AHMAD & SHAFARIN - Jabatan Amal Selangor.

5. KLCC
- kumpulan NGO's diketuai oleh AHMAD GHAZALI - Jabatan Amal Wilayah Persekutuan.

6. Unit Ronda (rondaan semasa demonstrasi)
- diketuai OMAR - Jabatan Amal Wilayah Persekutuan.

PERGERAKAN UNIT AMAL

Pergerakan Unit Amal akan bermula selepas ZUHUR kecuali kumpulan di KLCC yang akan bergerak lebih awal. Semua kumpulan akan bergerak ke Dataran bermula jam 1400. Perhimpunan dijangka selesai jam 1700 sepertimana arahan OCPD DANG WANGI dan Unit Amal tidak akan bertanggungjawab sekiranya masih terdapat perserta himpunan yang masih belum bersurai selepas jam 1700.

PASUKAN BANTUAN UNIT AMAL

Pasukan bantuan akan memberikan fokus kepada kawasan tumpuan iaitu di Dataran Maybank dan Masjid Negara. Selain itu, pasukan bantuan dari negeri lain akan turut ditempatkan di lokasi seperti berikut:-

1. Masjid negara - selangor, kedah, perlis, penang diketuai oleh ASRI - Pengarah Amal P. PINANG. YAHYA - Pengarah Amal Kedah & ARIF - Pengarah Amal PERAK.

2. Sogo - wilayah persekutuan, perak, terengganu diketuai ASMAWIE - Pengarah Amal KELANTAN & SAUJI - Pengarah Amal Terengganu.

3. Brickfields - wilayah persekutan, melaka, negeri sembilan

4. Dataran maybank - selangor, johor, kelantan, pahang diketuai ZAKI -Pengarah Amal JOHOR, ANUAR - Timbalan Pengarah Amal MELAKA & IZAMRI -Pengarah Amal Negeri Sembilan.

5. Klcc - wilayah persekutuan diketuai oleh komander amal pandan & ampang (nama tidak diperolehi)

PAKAIAN

1. ketua - pakaian no. 3
2. Petugas lain pakaian no. 4 (baju T/shirt warna merah lengan panjang)

Aduhaiii.. Nampaknya masih ada saki baki PAS yang bersedia dihanjingkan PKR-DAP dalam demonstrasi yang tidak masuk akal dan tidak menguntungkan rakyat. Braderrr.... Hari 1 Mei hari cuti bukan hari jadi orang gila memekak kat jalanraya.



Presiden PAS pun dah bawak diri tak mahu join sebab tahu GST bagus untuk rakyat. Tetapi kenapa ada juga saki baki yang tak faham signal dari Presiden mereka berkenaan pendirian membantah GST?

Dia yang seringkali menghadiri mana-mana demonstrasi anjuran Pakatan hari ini diberi pengesahan tidak akan hadir. Haji hadi Awang yang juga merupakan Presiden PAS telah berlepas ke Morocco pada 28 April 2014 yang lalu bersama Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS, Adun Batu Buruk Dr Syed Azman.

Dijangka mereka pulang ke Malaysia pada 3 Mei 2014 yang mana mereka menghadiri seminar Islam antarabangsa yang diadakan di Morocco. Yang beria hadir cuma Mat Sabu yang juga 'belaan' Guan Eng.

Nampaknya Presiden PAS sendiri sudah mula 'menafikan' semua anjuran Pakatan. Perancangan untuk membantah GST ini telah digarap berbulan lamanya kan? Kenapa tiba-tiba dia terima untuk ke Morocco?

Padahal boleh sahaja tolak undangan itu jika membantah GST dianggap penting oleh Presiden PAS. Masakan pokok bergoyang jika tiada angin atau beruk cabut kelapa. Nampaknya PAS sudah mula bertindak di luar kawalan PKR dan DAP.

Anak-anak buah dan juga budak-budak Melayu 'tengah belajar' bahlol siot.... tadak otak ke hapa.... sanggup buang masa berdemo dan jadi keldai dan anjing DAP/PKR....!!!

No comments: