Friday 31 January 2014

MURID TASKA LELAKI BERUMUR 5 TAHUN PAKSA RAKAN PEREMPUAN LAKUKAN SEKS ORAL ???


MELAKA : Seorang murid taska lelaki berumur 5 tahun didakwa mengarahkan rakan perempuan sekelasnya untuk melakukan seks oral, menurut satu laporan polis yang dibuat oleh ibu mangsa.


Berita kejadian yang dilaporkan berlaku pada hari Isnin lepas telah mengejutkan banyak pihak, termasuk Ketua Menteri, Datuk Seri Idris Haron.

Timbalan Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Negeri Supt PR Gunarajan berkata, polis sedang menyiasat insiden yang dikatakan itu berikutan laporan polis yang dibuat oleh ibu gadis itu.

Dalam laporan itu, jururawat berusia 34 tahun itu berkata budak lelaki itu, yang juga berusia lima, telah memaksa anaknya untuk melakukan perbuatan seksual dalam tandas tadika di Paya Rumpai semasa waktu rehat antara jam 10:00-10:30.

Beliau mendakwa perbuatan itu disaksikan oleh dua kanak-kanak lain, yang juga berada di dalam tandas tersebut pada masa itu.

Sehubungan itu, ibu mangsa membuat laporan polis di Balai Polis Tanjung Minyak pada pukul 4 petang dan menghantar anaknya ke Hospital Melaka untuk pemeriksaan perubatan.

Difahamkan bahawa pemeriksaan perubatan yang dilakukan kemudian bagaimanapun gagal mengesan sebarang kesan penembusan seksual.

Pegawai kerajaan negeri berkata, Datuk Seri Idris Haron melahirkan rasa terkejut dan kecewa apabila beliau pertama kali mendengar mengenai kes tersebut.

Pengerusi Melaka Kumpulan Tindakan untuk Ibu Bapa dalam Pendidikan (Magpie), Mak Chee Kin berkata bahawa trend kes-kes seperti yang melibatkan kanak-kanak seperti ini amat membimbangkan.

Beliau berkata, kanak-kanak boleh terdedah dengan pornografi daripada pelbagai sumber.

“Ini adalah berpunca daripada kekurangan pengawasan oleh ibu bapa.

“Ia adalah sukar dipercayai bahawa kanak-kanak boleh pergi sejauh itu,” katanya. – The Star Online

*Gambar sekadar hiasan

No comments: