Monday 2 September 2013

A.SAMAD SAID : SASTERAWAN NEGARA YANG NYANYUK.....!!!!


SEORANG LELAKI INDIA MERAMPAS BENDERA SANG SAKA DALAM KEADAAN MARAH DARIPADA ORANG YANG MENGIBARKAN BENDERA ITU SAMBIL MENUNJUK KE ARAH JALUR GEMILANG DAN MENYATAKAN BAHAWA JALUR GEMILANG ADALAH BENDERA MALAYSIA!!! SIAPAKAH DIA..? SEJARAWAN? SASTERAWAN? AHLI POLITIK? 


KITA HARUS BANGGA DENGAN KEBERANIANNYA MEMPERTAHANKAN BENDERA NEGARA KITA MALAYSIA!  
SIFAT BEGINILAH YANG DIINGINKAN DAN HARUS DISEMAI PADA GENERASI KITA HARI INI!




NAMUN BEGITU.... A. Samad Said...satu sosok yang patutnya semakin matang di akhir usia. Sebaliknya akalnya makin pendek, mudah dibodohkan seperti kerbau dicucuk hidung.

Bila tengok kebodohan A. Samad Said bersama bendera puaka, terdetik dalam benak fikiran, mengapa perlu mengibarkan bendera itu lagi? Tidakkah A.Samad Said tahu bahawa negara ini bukan lagi Persekutuan Tanah Melayu atau MALAYA tetapi sebuah negara bernama MALAYSIA hasil gabungan Semenanjung dan Sabah serta Sawarak.

Tindakan A.Samad Said dengan golongan anak muda yang tak habis belajar mengibarkan bendera yang kononnya bernama Sang Saka Malaya jelas menunjukkan satu penghinaan kepada rakyat Sabah dan Sarawak.

Jika benar Sang Saka Malaya merupakan bendera asal Malaysia yang perakui oleh Pakatan Rakyat, mengapa ianya tidak dikibarkan semasa sambutan ambang kemerdekaan oleh Kerajaan Negeri Selangor? Kenapa kerajaan negeri Selangor masih mengibarkan Jalur Gemilang?

Melewati usianya 78 tahun.....dengan anugerah SASTERAWAN NEGARA..... Kenapa baru sekarang nak perjuangkan bendera puakanya. Kalau dia di pihak yang benar, kenapa tak perjuangkan puluhan tahun yang lepas, kenapa baru sekarang? Apakah beliau sudah NYANYUK....???

MALAYSIAKU BERDAULAT
TANAH TUMPAHNYA DARAHKU!

Edit dari sumber asal : MyMassa

No comments: