Monday 10 June 2013

DEWAN PEMUDA PAS BAHAM DUIT TABUNG TRAJEDI LAHAD DATU...???


Pada 1 Mac 2013 Media Prima telah melancarkan satu tabung bagi mengumpul derma orang awam untuk disumbangkan kepada kaum keluarga mangsa anggota keselamatan yang terkorban dalam insiden pencerobohan oleh pengganas Kiram .

Tabung Tragedi Lahad Datu anjuran Dewan Pemuda PAS sudah genap empat bulan ia dilancarkan.





Jika tidak silap penulis,' Tabung Tragedi itu dilancarkan selepas enam hari pelancaran Tabung Wira Lahad Datu yang diselia oleh Media Perima dan tabung yang diselia oleh Media Perima mendapat sambutan dari kalangan rakyat.
 
Sehingga 22 April 2013 , jumlah kutipan yang dipungut oleh Tabung Wira Lahad Datu ini berjumlah RM 5.5 Juta dan pada 17 Mei 2013 Tabung Wira Lahad Datu seliaan Media Prima telah ditutup.

Mengenai Tabung Tragedi Lahad Datu anjuran Dewan Pemuda PAS pula ramai yang tertanya-tanya berapa jumlah kutipan dan adakah tabung anjuran Dewan Pemuda PAS itu telah ditutup atau tidak?

Semalam penulis ditanya oleh beberapa orang rakan mengenai tabung anjuran DPP...oleh kerana penulis juga tidak tahu,penulis sarankan bertanya kepada PAS Shah Alam atau bertanya terus dengan pemimpin para pemuda PAS  kawasan dan boleh juga bertanya terus dengan Ahli Parlimen Shah Alam,Khalid Samad. SUMBER

No comments: