Monday 1 April 2013

NIK AZIZ....MEK KELATE... DAN RM150.... DI SERAMBI MEKAH.......

kb islam

Saya “terpesona” dengan paparan Buletin Utama di TV3 semalam yang memaparkan “keindahan” negeri Kelantan yang sudah lebih 22 tahun berada di bawah kepimpinan ulama “spiritual” PAS, Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Kelantan memang “hebat” di bawah kepimpinan “Tok Guru”. Sebagai sebuah negeri yang mendapat jolokan “Serambi Mekah”, saya kira ramai umat Islam di negara ini yang akan “memuji-muji” prestasi “nabi PAS” itu semalam.


Sejak 23 tahun memerintah Kelantan, Nik Aziz dikatakan telah berjaya “mengimarahkan” corak pemerintahan Islam di zaman Rasulullah SAW, sejajar dengan tuntutan syar’ie yang disarankan oleh Al-Quran dan Sunnah.

Selain berjaya mendirikan “beribu-ribu” buah masjid, “beratus-ratus ribu” buah surau dan mengIslamkan “jutaan” penyokong serta pemimpin DAP di seluruh negara, pemerintahan “Tok Guru” di Kelantan itu berjaya membuktikan kewujudan sebuah “Bandaraya Islam” di negeri itu.

Antara kebanggaan hasil pemerintahan “ulama PAS” yang dipaparkan semalam ialah kejayaan Nik Aziz dan para Exconya “menternak” sarang-sarang pelacuran di sekitar Kota Baru yang diwar-warkan sebagai “Bandaraya Islam” itu.

Bukan senang kita nak lihat pelacur berkeliaran secara terang-terangan di “Bandaraya Islam”, bukan? Hanya Nik Aziz dan PAS saja yang mampu buat begitu…

Dengan hanya bermodalkan sekitar RM150 sahaja, jantan-jantan hidung belang termasuk umat Islam akan disajikan dengan hidangan “mek kelate bertudung”. Malah TV3 membuktikan “kejayaan” itu dengan memaparkan temubual bersama pelacur tersebut!



Paling membanggakan, “mek kelate” yang sama dialeknya dengan Nik Aziz itu selamba mengaku menjual diri kepada seorang “VIP” yang melanggannya dengan harga RM300 selama 12 jam. Berapa banyak “pahala ke syurga” yang bakal ditanggung Menteri Besar Kelantan itu agaknya?

Itu belum lagi disebut mengenai kegiatan bapok-bapok, pondan-pondan dan mak nyah-mak nyah yang “gebu” berkeliaran di lorong-lorong cerah di sana. Itu bukan rahsia. Saya sendiri pernah melihatnya ketika berkunjung ke negeri itu pada tahun lalu.

Maka tidak hairanlah jika negeri Serambi Mekah itu berjaya merangkul kejuaraan “negeri paling ramai pembawa dan pesakit AIDS selama tiga tahun berturut-turut”, bukan? Nik Aziz dan PAS memang “champion”!

Selain itu, dilaporkan juga bahawa terdapat lebih dari 12 jenis aktiviti perjudian “halal” yang meriah beroperasi di Bandaraya Islam itu. Malah menariknya, “tukang kutip komisyen” merangkap kaki judi tegar di situ juga telah berjaya ditemuramah…

Kalau nak disebut tentang “muamalah” dan “ibadah” yang melibatkan dadah, tak payah ceritalah. Budak sekolah tingkatan satu pun jadi penagih. Dari penagih yang paling muda, hinggalah yang paling tua, semuanya boleh kita lihat di Kelantan.

Pusat-pusat hiburan seperti disko, kelab malam, pub, bistro, kelab dangdut dan sebagainya juga memeriahkan negeri kebanggaan PAS itu. Tapi mereka buat secara “third class” punya kelablah. Mungkin itu “standard” hiburan puak-puak PAS kot…

Peliknya, tidak ada penguatkuasaan dari ahli-ahli majlis, kah? Kalau ahli-ahli majlis “makan elaun buta”, mana ADUN-ADUN PAS Kelantan? Mereka pun “makan elaun buta” juga, kah? Mana pula perginya Exco-Exco yang terbabit?

Paling musykilnya, mana perginya Mursyidul Am merangkap Tok Guru merangkap pemimpin spiritual merangkap “nabi” PAS? Dia sebok ceramah politik di masjid selepas solat Subuh, kah? Bagilah Tok Imam yang buat kerja itu, MB ada banyak lagi kerja…kan?

Maaflah jika puak-puak PAS yang terbaca artikel ini rasa marah. Bukan saya berniat untuk mencetus kemarahan kalian. Saya hanya sekadar memberikan promosi percuma kejayaan hebat lagi membanggakan PAS sahaja. 

Takkan itupun nak marah, kot?

Kredit to : myKMU


No comments: