Monday 1 April 2013

AISHWARYA RAI YANG KU MINATI....



Sejak dirinya menjadi Miss World pada 1994, nama Aishwarya Rai mulai dikenalI. Bukan hanya di Bollywood, nama Ash juga gah hingga ke Hollywood. Berikut ini perubahan Aishwarya Rai, sejak dari  kanak-kanak  hingga diabadikan dalam bentuk patung lilin....

Aishwarya Rai

Aishwarya Rai dilahirkan pada 1 November 1973 di Mangalore, India. Ayahnya, Krishnaraj Rai, adalah seorang ahli biologi laut, sementara ibunya, Brindya Rai adalah seorang penulis.

Aishwarya Rai

Ketika di universiti, Aishwarya ingin menjadi seorang akitek, namun kemudian dia tidak melanjutkan cita-citanya itu setelah terjun ke dunia model. Dari bidang modeling itulah dia mendapat popularitinya. Berkat berbagai iklan yang dibintangi, Aishwarya mulai dikenali umum. Pada 1991, dia memenangi sebuah pertandingan super model dan berjaya menghiasi halaman majalah fashion Vogue edisi Amerika.

Aishwarya Rai

Aishwarya kemudian dinobatkan menjadi Miss India pada 1994 dan.... Dengan matanya yang semulajadi berwarna hijau dan susuk tubuh menawan di samping kebijaksanaannya....dia kemudiannya berjaya menjadi Miss World di tahun yang sama....

Aishwarya Rai

Berkat kemenangannya di Miss World, nama  Aishwarya Rai semakin menjulang. Tawaran kerja  dan kontrak-kontrak mulai membanjiri diarynya. 

Aishwarya: Through the ye …

Cantiknya.... Ash..

Aishwarya Rai memulai kerjaya seninya hasil karya Mani Ratnam, "Iruvar". Dia kemudian mendapat lawan main pelakon Bollywood pertama bersama Bobby Deol lewat "Aur Pyar Hogaya".

Aishwarya: Through the ye …

Dalam foto ini, Aishwarya Rai berpose bersama Salman Khan, Shah Rukh Khan, dan Hrithik Rohan.  Difahamkan gambar ini adalah  sebelum SRK berseteru dengan Salman Khan !!!

Aishwarya Rai, Abhishek B …

Sebelum menikah dengan Abhishek Bachchan pada 2007, Aishwarya sempat bercinta dengan Salman Khan dan Vivek Oberoi. Aishwarya dan Abhishek dikurniai anak perempuan yang diberi nama Aaradhya, yang telah menjadi 'selebriti' mesti dirinya belum dilahirkan.

Ash

Ketika Ash masih hamil, berat badannya naik mendadak. Para peminatnyanya terkejut ketika Ash  kelihatan  sangat gemuk.

Ash all set to go to Cannes, …

Namun.... Peminantnya gembira ketika Aishwarya Rai kembali tampil menawan ketika dirinya datang ke Festival Film Cannes pada 2002.

Aishwarya Rai

Aishwarya Rai tak selalu tampil sempurna di atas karpet merah. Beberapa kali dia kelihatan mengenakan gaun dengan 'karakter' yang buruk, seperti ketika melalui carpet merah di Festival Film Cannes di Perancis pada 2003 (kiri) dan 2004 (kanan)....

Aishwarya Rai

Semenjak Ash melahirkan bayinya, dirinya mulai menjauh dari sorotan public. Bahkan ketika dia diajak kembali untuk berlakon oleh Madhur Bhandarkar, Ash segera mengembalikan wang yang diberikan padanya untuk watak dalam film "Heroine". 

Aishwarya Rai

Bagaimanapun Ash masih cukup rajin hadir ke Festival Film Cannes di Prancis. Namun seiring bertambahnya usia, ditambah kini dia sangat membataskan dirinya untuk  terlibat dalam kegiatan dunia hiburan, Ash terlihat makin gemuk. Tetapi seorang yang pernah dinobatkan sebagai Ratu Cantik Dunia, Aishwarya Rai tetap terlihat cantik....

Aishwarya Rai

Bersama tokoh Bollywood lain, Ash diabadikan dalam bentuk patung lilin di Museum Madame Tussauds di New York. Kiri ke kanan: Shah Rukh Khan, Kareena Kapoor, Amitabh Bachchan, Aishwarya Rai, dan Hrithik Roshan.


Edit dari sumber asal

No comments: