Monday 11 March 2013

OPS DAULAT : BENARKAH ORANG AWAM TURUT TERBUNUH...???


KENAPA ADA KEMATIAN YANG MELIBATKAN ORANG2 AWAM DI INSIDEN LAHAD DATU

Dan kenapa PENJELASAN melalui POSTING ini PERLU DIBUAT…?

Berita yang terbaru melibatkan seorang remaja berusia 12 tahun terbunuh, manakala s...eorang lelaki dewasa cedera di bahagian kaki selepas terkena tembakan pasukan keselamatan di Kg Sg Bilisberhampiran Kg Tg Batu.

ADAKAH KEDUA2 MEREKA INI ORANG AWAM, BUKAN PENGGANAS SULU…?

‘OPERASI DAULAT‘ atau OPS DAULAT, nama yang diberi khas oleh PIhak Berkuasa dalam menangani serangan Pengganas2 Sulu di Sabah yang bermula pada 12Feb 2013.

‘Mopping‘ atau ‘PEMBERSIHAN‘ adalah istilah ketenteraan atau pertempuran. Jika ditafsirkan dalam ‘Ops Daulat‘, MOPPING bermakna operasi untuk menamatkan pertempuran Insiden Serangan Pengganas Sulu atau Tausug di Lahad Datu.


Dengan kekuatan 7 Batalion (ATM dan PGA, termasuk anggota2 Polis biasa), pasukan keselamatan telah pun menguasai kira-kira 10 km persegi bahagian darat di persekitaran Kg Tanduo dan Kg Tg Batu di Lahad Datu, manakala 20 buah kapal telah diletakkan di perairan Sabah bagi mengawal pergerakan lalu-lintas di bahagian laut, dengan objektif utama adalah untuk mengawal kebolosan Pengganas2 keluar dari Sabah dan seterusnya menahan sebarang bentuk bantuan ketenteraan kepada mereka di Sabah.

Begitu hebat dan ketat sekali pertahanan negara dalam menghadapi pencerobohan Pengganas2 Sulu ini…!!!

Di darat, MOPPING akan memperkecilkan kawasan2 atau wilayah2 yang diduduki oleh Pengganas2 sebelum memerangi mereka. Sebelum itu, Pasukan Keselamatan telah mengarahkan penduduk2 di kedua2 kampung itu supaya meninggalkan kediaman masing2 dan seterusnya, untuk mengasingkan orang2 awam dengan Pengganas2 Sulu,
KENA FAHAM TU…?

Penduduk2 kampung atau orang2 awam yang diarahkan keluar pula akan diasingkan, diantara mereka yang MEMPUNYAI IC atau TIDAK MEMPUNYAI IC…!

Mempunyai IC bermakna mereka adalah RAKYAT MALAYSIA dan mereka berhak untuk dilayan sebagai RAKYAT MALAYSIA dan menerima SEGALA JENIS BENTUK BANTUAN yang DIPERLUKAN, manakala TIDAK MEMPUNYAI IC pula MAKNANYA mereka adalah PENDATANG HARAM atau lebih dikenali sebagai PATI dan BERKEMUNGKINAN BESAR, mereka adalah terdiri dari GOLONGAN SULU atau TAUSUG yang MAMPU BERPERANAN MENYOKONG dan seterusnya MEMBERI BANTUAN kepada PENGGANAS2 SULU…!

Jika mereka adalah PATI tetapi bukan berketurunan Sulu, mereka akan dihantar balik ke Filipina…!

Pihak Berkuasa Polis dan ATM telah berkali2 MENYERU kepada semua PENDUDUK2 dan ORANG2 AWAM Di Kg Tanduo dan Kg Tg Batu supaya KELUAR, MENGOSONGKAN rumah mereka dan berpindah ke penempatan sementara yang telah disediakan oleh pihak Kerajaan dan JANGAN SEKALI-KALI MEMBERI SEBARANG BENTUK BANTUAN KEPADA PENGGANAS2 SULU…!

Jika masih ada penduduk2 atau orang2 awam yang TINGGAL di kedua2 kampung tersebut yang ENGGAN MENURUTI perintah Pihak Berkuasa Polis dan ATM, APA MAKNANYA tu…?

MAKNANYA, MEREKA ADALAH ORANG2 SULU yang TELAH LAMA BERMASTAUTIN DISITU, MENYOKONG dan MEMBERI BANTUAN kepada PENGGANAS2 SULU, SAUDARA MEREKA…!

DAN MEREKA INI ADALAH PEMBELOT dan PENGKHIANAT NEGARA yang telah MENGKHIANATI SELURUH RAKYAT MALAYSIA, PADAHNYA, MEREKA AKAN TERIMA NASIB YANG SAMA SEPERTI PENGGANAS SULU yang telah DATANG BERTANDANG ke Sabah TANPA DI UNDANG dan mengakibatkan 8 PERWIRA kita TERKORBAN…!

Orang dah suruh keluar, kenapa TAKNAK KELUAR…?
Nak cari PASAL dengan ANGGOTA KESELAMATAN Malaysia…?
Nah, AMEKAU…!

Pihak berkuasa telah memberikan AMARAN dan WAKTU yang secukupnya kepada penduduk2 kampung atau orang2 awam ini keluar dari kedua2 RED ZONE (Kg Tanduoa dan Kg Tg Batu) tersebut,
Tetapi, jika mereka TETAP BERDEGIL, ITU PILIHAN SENDIRI YANG BUAT,
SENDIRI YANG TANGGUNGGLAH….!!!!

Kasi CLEAR semua…!
JANGAN NAK SALAHKAN PIHAK POLIS, ATM atau Kerajaan Malaysia…!
SEMANGAT SELURUH RAKYAT MALAYSIA PELBAGAI KAUM BERADA BERSAMA-SAMA DENGAN PERWIRA-PERWIRA KITA DI SABAH…!

Web pasti, berita ini akan DISENSASIKAN oleh PENGKHIANAT2 PEMBANGKANG PR dan Media2 Filipina yang Pro-Pembangkang di sana… Web

Sumber Berita: Kosmo

No comments: