Wednesday 27 March 2013

MAYAT REPUT TANPA KEPALA DITEMUI....ADAKAH BADAN KEPADA KEPALA DI KUIL..???


Mayat lelaki tanpa kepala

Seminggu selepas kes kepala lelaki india dijumpai tanpa badan di satu kuil hindu di Johor pada 20 Mac lalu.... LIHAT DI SINI, muncul pula mayat badan lelaki tanpa kepala di Seremban. Mayat itu dijumpai dalam keadaan reput dalam Sungai Linggi. Walaupun terpisah sebanyak 179 km, adakah mayat badan ini seorang sama dengan mayat kepala yang dijumpai di Kluang, Johor? 

Mayat seorang lelaki tanpa kepala dijumpai di dalam Sungai Linggi berhampiran Kampung Kuala Sawah, Rantau, kelmarin.

Ketua Jabatan Siasatan Jenayah negeri, Asisten Komisioner Hamdan Majid berkata, mayat lelaki tanpa identiti itu dijumpai oleh orang awam kira-kira jam 4 petang selepas terhidu bau busuk di kawasan itu.



“Mayat lelaki berkenaan ditemui dalam keadaan reput. Kepalanya sudah tiada dan bahagian kaki serta tangannya tidak sempurna.

“Tiada sebarang dokumen pengenalan diri ditemui bersama mayat berkenaan. Ketika ditemui dia hanya memakai sehelai kain tanpa baju,” katanya pada sidang media diadakan di sini, semalam.

Menurutnya, mayat lelaki terbabit dipercayai beradadi dalam sungai lebih kurang 10 hari sebelum ditemui berdasarkan keadaannya yang sudah reput dan berulat.

Hamdan berkata, punca kematian mangsa masih dalam siasatan dan keputusannya hanya diketahui selepas menerima laporan bedah siasat.

“Sehingga kini kita masih belum mendapat petunjuk sama ada mayat yang dijumpai mempunyai kaitan dengan kepala tanpa badan milik warga emas dipercayai dijadikan pemujaan di kuil di Ladang Coronation, 20 Mac lalu.

“Orang ramai yang ada kehilangan ahli keluarga atau rakan-rakan diminta menghubungi polis dan datang ke Hospital Tuanku Jaafar Seremban (HTJS) untuk pengecaman,” katanya.


SH

No comments: