Sunday 10 March 2013

AZLAN KAKI JUDI...???



Azlan Mohd Lazim (gambar kanan), bapa Saiful berasal dari Janda Baik, Pahang pernah bertugas sebagai General Manager di hotel Merlin Inn di Johor Baharu. Kemudian berhenti kerja kerana dia adalah seorang yang kuat berjudi.

Ibu Saiful, Halina Alif terpaksa melakukan berbagai kerja untuk membantu keluarga, termasuk menjadi pelakon tambahan dalam bebarapa buah filem Melayu dan drama.

Halina memohon cerai daripada Azlan, apabila Azlan cuba memaksa beliau menjual tubuh dan menjadi pelacur. Perceraian berlaku ketika Saiful berumur empat tahun. Azlan kemudiannya menghilangkan diri.


Selepas bercerai, Halina melakukan berbagai kerja dan akhirnya melalui hubungan kerja dengan Pengerusi MCA Terengganu, Datuk Lau, ekonomi Halina kembali stabil dan beliau membeli polisi insuran AIA untuk anak-anak beliau, Saiful dan adiknya Tati. Halina kemudiannya berkahwin dengan seorang duda bernama Haris.

Halina meninggal beberapa tahun lalu di Hospital Pantai, Kuala Lumpur akibat barah payudara. Ketika itu Saiful menuntut di Uniten......


Bila Azlan fikir dengan menyokong anaknya membuat pendedahan bahawa anaknya diliwat oleh Anwar Ibrahim, UMNO akan membayarnya dengan nilai yang mampu melunaskan hutang-hutangnaya..... maka ketika itulah dia menyokong tindakan anaknya... TETAPI bila apa yang dihajati tidak dapat diraih kerana UMNO tidak pernah melakukan apa-apa bayaran pun mengenai hal tersebut.....maka U-turn lah dia kepada Anwar Ibrahim yang mampu melampiaskan kerakusannya pada wang demi hutang piutangnya......

No comments: