Saturday 2 March 2013

APA TUJUAN TIAN CHUA BERJUMPA NUR MISUARI 4 BULAN LEPAS....


Melalui maklumat dalaman PKR, Anwar Ibrahim telah mengutuskan Tian Chua untuk berjumpa rakan baiknya, Nur Misuari 4 bulan yang lepas.

Sumber tersebut memaklumkan akan memberikan perincian perjumpaan tersebut kepada kami.

Siapa Nur Misuari dan apakah kaitannya dengan PKR?

Nur Misuari adalah bekas pemimpin MNLF yang telah tersingkir dari pergerakan tersebut. Blogger MrKinabaluBoy pernah mendedahkan perkara tersebut di sini (http://mrkinabaluboy.blogspot.com/2013/02/kehadiran-warga-asing-ke-sabah.html).

Menurut blog Kesultanan Sulu, golongan yang menceroboh di Lahad Datu adalah dari kumpulan MNLF.
- Ada laporan sebahagian mereka itu adalah bekas tentera MNLF yang sudah lama mufarakah dari MNLF. Mereka adalah dari suku Tausug yang GAGGIL (degil) dan selalu melanggar arahan ketua. Menurut saksi mata yang telah ambil video sebagaimana yang dilaporkan dalam Facebook wajah-wajah mereka seperti sudah hilang seri walau pun kelihatan menakutkan. Hilang seri seperti tanda bahawa mereka bakal mati katak di tangan tentera Malaysia. Rambut sebahagian mereka panjang sebagai melambangkan kepahlawanan Tausug yang walau pun nampak kalah secara lojik namun dianggarkan dapat bertahan berbulan bulan malah mungkin bertahun. Mereka dapat bertahan begitu kerana mungkin berjaya berenang larikan diri semula ke pulau Tawi-Tawi. Selamat.

Sumber : http://tausug-global.blogspot.com/2013/02/siapakah-penceroboh-di-lahad-datu.html

Jadi apa kaitan pencerobohan di Lahad Datu, MNLF, Nur Misuari, Tian Chua dan Anwar Ibrahim?

MyMassa tinggalkan persoalan tersebut untuk pembaca tanya sendiri kepada Tian Chua. Apakah perancangannya dengan Nur Misuari 4 bulan yang lepas.

Kenapa baru sekarang MyMassa dedahkan pertemuan Tian Chua dengan Nur Misuari sekarang. Kerana keceluparan Tian Chua menuduh insiden di Lahad Datu sebagai 'ciptaan' Kerajaan.
PKR vice president Tian Chua said it was likely that the recent 'play-up' by Prime Minister Najib Razak's government of a purported security lapse in Sabah, where some 100 Filipino armed men landed in Lahad Datu by boats, was a ploy to divert attention from the controversial Royal Commission of Inquiry into Illegal Immigrants and the RM1bil Amalilio scandal.

"I won't go so far as to say the ploy is to postpone the Sabah election but it is really a bizarre case. It reminds me of the Al-Mauna case just before the 1999 election, where I was arrested under the ISA

"But these are not insurgents and the case has failed to start any fear among the Sabah people. It would seem to me that this is a diversion from the core issues in Sabah now. Most people are concentrating on the RCI and Amalilio scandal".

PKR memang hebat merancang dan merencanakan 'BLACK OPS'. Kenyataan yang dikeluarkan oleh Tian Chua hari ini juga salah satu skrip dalam operasi tersebut.

Satu lagi yang MyMassa nak pembaca fikir, KENAPA TIAN CHUA YANG MENGULAS MENGENAI INSIDEN DI LAHAD DATU BUKANNYA PEMIMPIN PKR DARI SABAH?


*Agak-agaknya gambar siapa yang Tian Chua akan super impose untuk tutup pertemuannya dengan Nur Misuari.

2 comments:

Anonymous said...

cina babi ni elok tembak mampossss celaka punya cina cina bukan manusia, CINA adalah bintang

Anonymous said...

hey sorry ya. jangan berdegil dan racist. saya cina tapi saya benci pengkhianat tiah chua. kalau you nak focus dgn racism masalah negara ini tak akan ditangani. ada bangsat melayu, india, cina, dll, dan ada orang baik yg melayu, cina, india, dll jugak! jgn bongkok mcm tian chua.