Thursday 14 March 2013

AHLI KELUARGA AIDIL PAKSA CERAIKAN RITA....???


Ini satu cerita yang amat menarik daripada Rita Rudaini sendiri. Semalam Rita telah mengadakan sesi “chatting” bersama peminat di portal Murai. Di kesempatan itu, Rita mengambil kesempatan untuk bercerita mengenai kemelut rumah tangganya yang masih tidak selesai sehingga hari ini.

aidil rita

Menurut Rita, Aidil sebenarnya dipaksa oleh seseorang di dalam keluarganya untuk menceraikan Rita. Kata Rita:-
Rumahtangga saya telah diatur oleh orang lain dan orang itu datang dari keluarga Aidil sendiri. Aidil pernah membuat pengakuan pada saya. Dia juga pernah menangis kerana dia telah dipaksa oleh orang berkenaan untuk bercerai dengan saya. Oleh kerana itu juga, saya telah ambil masa dua bulan untuk menerimanya semula sebagai suami. Dari situlah, saya berikan kata putus kepada Aidil dengan meletakkan syarat agar rumahtangga saya tidak diatur oleh orang lain.

aidil rita

Tak sangka pula yang ada ahli keluarga mahu melihat kehancuran rumah tangga kaum kerabat mereka. Sepatutnya nasihatkanlah agar dikukuhkan lagi hubungan. Ini disuruhnya pulak bercerai. Macam-macam perangai betul manusia zaman sekarang ini. Dan Rita turut menerangkan sebab dia enggan bercerai dengan Aidil:-
Kisah rumah tangga saya masih belum selesai lagi. Sebelum ianya selesai, saya mahu perkara yang tertunggak darinya diselesaikan terlebih dulu sebelum kami sah bercerai. Saya tidak setuju untuk bercerai dengannya, kerana saya mahu memperjuangkan hak saya sebagai seorang isteri dan hak anak-anak kami. Nak lafaz cerai itu memang senang, tetapi cubalah fikir dulu dan selesaikan tanggungjawab yang masih lagi tertangguh.
rita aidil

No comments: