Wednesday 26 December 2012

JANDA MALAYSIA IDAMAN SULTAN BRUNEI...???

Teman pernah paparkan mengenai posting dalam blog ini mengenai Harta Kekayaan yang dimiliki oleh Sultan Brunei.  Sekaligus sedikit berita mengenai Personaliti TV3 yang tiba-tiba mengejutkan khalayak dengan perceraiannya bersama Sultan Brunei pada 16 Jun 2010 setelah 5 tahun mendirikan rumahtangga.  Begitulah jodoh yang Allah tentukan, kebahagiaan bersama seorang kaya-raya, terkenal dan elit, rupa-rupanya tidak berpanjangan buat Azrinaz Mazhar Hakim.. BACA DI SINI



Hari ini, melalui blog MALAYSIA INSTINCT, teman telah terbaca mengenai artikel berikut :

Nampaknya Sultan Brunei masih tercari-cari pengganti pengubat hati yang masih perit akibat perpisahan Baginda dengan isteri yang ke tiga, Azrinaz Mazhar Hakim Mazhar. Belum pun reda dengan berita perpisahan mengejut ini, rata-rata rakyat Malaysia tertanya-tanya kenapa dan mengapa boleh bercerai ? Apakah Azrinaz menolak tuah atau Sultan Brunei tersalah langkah ?

Kini gempar di Brunei dengan berita bahawa Sultan Brunei bakal gantikan tempat kedua isterinya yang diceraikan. Isteri kedua juga diceraikan bersama dengan Azrinaz. Jadi sekarang Sultan Brunei hanya mempunyai seorang isteri iaitu Raja Isteri Pengiran Anak Hajah Saleha.

Adinda Sultan Brunei, Pengiran Sufri Bolkiah berkahwin dengan artis Malaysia, Mazuin Hamzah, juga tidak kekal, bercerai selepas 17 tahun.

Sultan Brunei amalkan petua orang tua-tua, jangan ceraikan yang pertama kiranya nak kawin lagi, yang pertama tu "punca rezeki".

Gempar rakyat bukan sebarang gempar, gempar kini membawa angin yang kurang segar, angin rakyat mula kecewa, angin rakyat berbaur persoalan ;

* kenapa Sultan Brunei yang mereka sayangi memilih BUKAN rakyat mereka ?
* kenapa tergesa-gesa memilih calon isteri (akibat tidak buat penelitianlah maka terjadinya penceraian)
* kenapa pilih ISTERI ORANG ? (janda akibat orang ke 3)

Rakyat Brunei sayangkan Rajanya, sayangkan Sultannya, sudah berkali Sultan mereka kecewa, remuk hati bukan kepalang bila Istana yang dibina rupanya Istana Pasir, sekali ombak menderu, Istana yang disangka teguh rupanya hanyut, hancur berkecai.

Rakyat Brunei tumpang sedih dan kecewa, mereka masih merasa bahang dan bau kari di tangan kenduri besar-besaran Sultan mereka dengan personaliti TV3 dari Malaysia, masih berbahang menyambut kelahiran anak Baginda dengan Azrinaz, tiba-tiba ledakan lafaz cerai bergema di umumkan oleh Pengiran Penggawa Laila Bentara Istiadat Diraja Dalam Istana, Pengiran Abu Bakar.




Hingga kini rakyat ditimpa persoalan dan ianya berlegar malah khabar kurang enak ini bertiup tanpa sekatan lagi dan persoalan ini wajar dirungkai ;

Benarkah Sultan mereka akan berkahwin lagi ?
Benarkah kali ini bakal permaisuri Baginda adalah JANDA dari Malaysia ?

Kecewa Sultan, Rakyatlah tempatnya
Kecewa Rakyat, Sultanlah penawarnya
Kebahagiaan Sultan, Kegembiraan Rakyat
Kedukaan Rakyat, Kesedihan Sultan
Kesetiaan Rakyat, Kedaulatan Sultan
Negara Makmur, Rakyat Bahagia

Gurindam rasa rakyat luahkan agar Baginda sentiasa rukun dan damai mengemudi Istana, besarnya harap rakyat Brunei ingin melihat Sultan mereka tidak dikecewakan lagi. 

Gossip yang melanda negara minyak terkaya di dunia bagaikan merobek hati rakyat yang perihatin terhadap Sultan mereka.

No comments: