Saturday 15 December 2012

INDIA SEMAKIN YAKIN DENGAN BN BUATKAN DAP TIDAK PANDANG KAUM INDIA ......???


Dalam perkembangan terkini, rata rata pemimpin India DAP yang bertanding dijangka akan tewas,seperti yang Pisau laporkan sebelum ini  3 kumpulan  hanya memerlukan sokongan daripada Karpal Singh, P Ramasamy, M Kulasegaran Ahli Parlimen Ipoh Barat, Ganabatirau Veraman, Sivakumar Adun Tronoh dan Sivasubramaniam Adun Buntong.

Namun nama nama ini menjadi cukup panas dikalangan perwakilan India,Sesetengah pemimpin India DAP sudah mula mengadakan gerakan untuk memilih pemimpin yang baru. Prof. Ramasamy dan Adun Bagan Dalam Thanasegaran adalah 2 nama yang paling panas untuk disingkirkan.

Pada masa yang sama,perwakilan India dikatakan mendesak agar ramai calon kaum India diberi peluang untuk menganggotai CEC,kata mereka zaman CEC dikuasai oleh kaum Cina sudah berlalu dan kepentingan kaum India harus diberi keutamaan.

Perwakilan kaum India juga dilihat banyak mendesak agar lebih ramai diberi peluang ,ini kerana calon calon DAP untuk PRU13 nanti dilihat tidak seimbang dan lebih banyak dikuasai oleh bangsa cina .  ( sumber : pisau.net  )


*** Dalam gah dan bongkaknya setiap kali Karpal bersuara di dalam menegakkan isu-isu berkaitan DAP tiak sangka pula, rupa-rupanya parti itu tidak pandang pun kaum India.... kenyataan di atas, menunjukkan bahawa India nampaknya terpaksa MENGEMIS demi keseimbangan kuasa dalam DAP...!!!!

No comments: