Saturday 1 December 2012

ANWAR MAHU MUSA HASSAN MASUK PKR BUKAN PAS...!!!

udahler

Benarkah berita yang kami terima ini?
Musa Hasan yang baru beberapa hari lepas mendapat promosi dan publisiti daripada portal-portal serta blog-blog dan di Facebook pro-Pakatan Rakyat, sekarang ini sedang cuba ditarik masuk ke PKR oleh Anwar Ibrahim menerusi perantaraan Saifuddin Nasution, Setiausaha Agung PKR? 
Dalam keadaan sekarang, Anwar Ibrahim dan PKR sebenarnya sedang berada dalam kedudukan yang paling mendesak dan terdesak. PAS sudah berjaya mendapatkan beberapa orang individu yang memegang jawatan tinggi dalam kerajaan termasuklah dalam PDRM dan ATM. Sedangkan PKR pula nampaknya sangat ketinggalan dalam perlumbaan ini. 

Musa Hasan merupakan 'musuh' utama Anwar Ibrahim memandangkan bekas Ketua Polis Negara itulah yang menyebabkan Anwar Ibrahim dipenjarakan kerana mahkamah mendapatinya bersalah meliwat dan menyalahgunakan kuasa pada tahun 1998. Musa Hasan adalah saksi utama yang memberi keterangan sehingga Anwar Ibrahim akhirnya terperosok ke lantai penjara Sungai Buluh. 
Anwar Ibrahim bagaimanapun, sepanjang berada di Penjara Sungai Buluh berlakon sakit sehingga akhirnya dia tidak ditempatkan di sel-sel penjara biasa, sebaliknya di sel penjara yang dikhususnya untuk banduan yang sakit. 
Anwar tidak mahu MUSA HASSAN masuk PAS. Anwar mahu Musa masuk PKR. Pesanan Anwar kepada Saifuddin Nasution – Musa Hassan should be joining PKR and not PAS. Period.
Anwar tahu, Pas mendapat advantage besar apabila beberapa pegawai senior Polis dan Kastam mengambil keputusan untuk bersama parti tersebut. Sedang PKR masih lagi terkapai-kapai tanpa seorang pun ‘public figure’ yang boleh dibanggakan.
Anwar mungkin tidak sedar bahawa imejnya sangat kotor dan tidak elok. Inilah sebabnya kebanyakan bekas penjawat awam tidak selesa bersama PKR. Kelemahan ini memang Anwar perlu perbaiki.
Menurutnya, bekas orang nombor tiga dalam Polis DiRaja Malaysia (PDRM),  Datuk Fauzi Shaari sudah pun menyertai Pas dan menjadi ahli seumur  hidup.
Dakwanya, bekas Ketua Polis Negara, Tan Sri Musa Hassan pula sedang mengintaiintai untuk bersama Pas. (SUMBER)
Kot tak percaya.... KLIK DI SINI 

No comments: