Wednesday 7 November 2012

MANUSIA PALING ANEH DI DUNIA.....

1. Thai Ngoc : Tidak Tidur selama tiga Dekade



Thai Ngoc, 64, mengatakan bahwa dia tidak boleh tidur setelah menderita demam pada 1973, dan sudah melalui 11,700 malam tanpa tidur.


“Saya tidak tahu, insomnia ini apakah mengganggu kesihatan saya atau tidak, tapi yang jelas saya tetap sihat dan dapat bertani secara normal seperti yang lain”, kata Ngoc. Ia diketahui sering membawa kantong pupuk seberat 50Kg sejauh 4 km setiap pagi.

Doktor juga menyatakan bahwa ia sihat dan hanya menyatakan Ngoc menderita gangguan ringan pada fungsi hatinya. Selama tiga bulan pertama ia tidak tidur, ia menggali dua lubang besar yang digunakannya sebagai kolam ikan.



2. Sanju Bhagat : Saudara kembarnya hidup di perutnya



Perut Sanju yang membusung seperti itu pernah disangka sebagai hamil dan dia mengalami kesusahan bernafas. Sanju tinggal di kota Nagpur, India. Ketika menjalani pembedahan, Dr. Mehta, yang mengetuai pembedahannya itu sangat terkejut ketika mengeluarkan apa yang dikatakan sebagai 'tumor' sebelum itu.


'Bahagian badan pertama keluar, lalu bahagian seterusnya dan kemudian kelihatan bahagian mulut, rambut'.  Sanju diumpamakan seperti melahirkan seorang bayi. Tetapi sebenarnya Dr. Mehta sedang mengeluarkan tubuh kembar Sanju dari perut Sanjut sendiri..!!!

Sanju sebenarnya mengalami satu keadaan yang sangat jarang berlaku iaitu, fetus in fetus, yang bermaksud saudara kembar terperangkap di dalam tubuh kembarnya.  Kembar yang terperangkap mampu membesar dan hidup seperti parasit di dalam tubuh kembar itu , malah tubuh kembarnya juga akan 'berkembang' seperti bahagian ari-arinya.  'Parasit' itu mampu 'mencuri' makanan dari tubuh kembarnya sehingga 'parasit' yang terperangkap itu membesar dan akan membahayakan 'tuan rumah'nya.  Ketika inilah doktor akan mula bertindak!


3. Shoichi Yokoi: bersembunyi selama 28 tahun setelah PD II



Soichi adalah seorang askar, yang menjadi tentara kerahan Jepun mulai 1941 dan dikirimkan ke Guam. Pada 1944, ketika tentara Amerika menaklukkan pulau tersebut, Soichi bersembunyi. Pada 24 Januari 1972, Soichi ditemukan oleh dua orang penghuni pulau.

Setelah 28 tahun bersembunyi di gua2 di hutan, ia takut keluar dari tempat persembunyiannya, bahkan setelah menemukan sehelai risalah bahwa PD II sudah berakhir. “Rasanya malu sekali saya kembali hidup-hidup”, katanya sewaktu kembali ke Jepun, dengan membawa senjata berkaratnya.

4. Mehran : Hidup di Lapangan Terbang sejak 1988




Mehran Karimi Nasseri, adalah pelarian dari Iran yang hidup di Terminal Berlepas Satu di Lapangan Terbang Charles de Gaulle semenjak 8 Ogos 1988. Setelah ia ditangkap, dipenjarakan dan di buang dari negaranya, ia memohon perlindungan dari berbagai negara di Eropah, tetapi gagal.

Naserri adalah inspirasi untuk film “The Terminal”, Naserri tinggal di lorong restoran di lantai terbawah di terminal tersebut. Penampilannya yang mirip seperti pelancong dengan kereta dan beg membuatnya tidak terlalu dihiraukan orang, tapi ia tidak boleh meninggalkan terminal begitu saja, kerana hampir semua orang di bandar itu mengenalinya.....pulak!!!



5. Matayoshi Mitsuo : Jesus asal Jepun



Matayoshi Mitsuo adalah seorang Ahli Politik Jepun yang yakin bahwa dia adalah Tuhan dan Kristus. Menurut programnya ia akan membawa Penghakiman Terakhir Kristus dengan cara yang persis dapat diterima oleh sistem politik Jepun.

Langkah pertamanya sebagai Juru Selamat adalah menduduki posisi Perdana Menteri Jepun. Kemudian dia akan mereformasi masyarakat Jepun, lalu PBB akan menawarkan kerusi Sekjen kepadanya.

Lalu Matayoshi akan memerintah dunia dengan otoritas di tangannya, tidak hanya sebagai pemerintah agama, tapi juga sebagai pemerintah politik. Ia berkali kali ikut serta dalam pemilihan Perdana Menteri tapi belum pernah menang. Ia terkenal kerana kempen anehnya yang mengajak para musuhnya untuk melakukan harakiri. Huh..!! ini paling bahaya, mengaku dirinya Tuhan dan mahu memerintah dunia!!!!



6. Lal Bihari : Orang yang Paling Lama Rasmi Meninggal



Lal Bihari (1961) adalah petani dari Uttar Pradesh, India, yang diumumkan secara rasminya meninggal dunia pada 1976 sampai 1994. Ia mendirikan Mritak Sangh atau Asosiasi orang Meninggal di Uttar Pradesh, India. Ia melawan birokrasi Pemerintah India agar dapat dinyatakan masih hidup selama 18 tahun.

Ketika Lal berusaha memohon pinjaman kepada bank pada 1976, permohonannya ditolak kerana statusnya ternyata dinyatakan sebagai telah meninggal dunia.

Bapa saudara Lal sebenarnya yang merasuah  petugas untuk menyatakan bahwa dia sudah meninggal sehingga bapa saudaranya itu dapat menguasai tanah Lal. Lal menemui bahawa paling kurang 100 orang yang dinyatakan meninggal seperti dirinya dan akhirnya ia mendirikan Mritak Sangh.

Ia dan anggotanya adalah orang yang menghadapi bahaya dibunuh kerana ada orang yang ingin memiliki hakmilik tanah mereka. Mritak Sangh sekarang dianggotai oleh lebih dari 20,000 orang dari seluruh India. Pada 2004, mereka berjaya mengembalikan 4 orang anggota mereka yang telah 'meninggal dunia' dan kemudian resmi masih hidup. Dan Lal sedang berusaha mengintai kerusi di Parlimen.


7. David Icke :  Penyelamat dari Humanoid Reptil (reptilia seperti manusia)





David Icke, adalah mantan pemain American Footbal, dan juga presenter TV BBC, juga merupakan jurucakap British Green Party. Semenjak 1990, dia mulai menjadi “Peneliti apa dan siapa yang sebenarnya memerintah dunia: para reptilia”.

David hanya akan mengenakan baju berwarna torquise dan percaya bahwa dunia dipimpin oleh suatu kelompok yang disebut sebagai : The Elite, kelompok Humanoid Reptil yang dikenal pada zaman dulu sebagai Persaudaraan Babilon, dan ramai orang terkenal yang merupakan hasil keturunan mereka, seperti George W. Bush, Queen Elizabeth II, dan Kris Kristofferson.

Ia percaya bahawa keturunan reptilia ini banyak melakukan penderaan terhadap anak dan mempraktikkan ajaran setanisme. Ia menulis 15 buku yang menjelaskan pandangannya. Ia menerima tepuk tangan luar biasa setelah berpidato selama 5 jam di hadapan mahasiswa di Universitas Toronto pada tahun 1999.


8. Dr. Nakamatsu : Memfoto dan menganalisa semua makanannya selama 34 tahun



Yoshiro Nakamatsu yang lahir pada June 26, 1928, adalah seorang penyelidik dari Jepun dan memegang lebih dari 3000 paten, termasuk disket lama yang kita gunakna. Ia menerima Hadiah Nobel 2005 untuk Nutrisi pemakanan, kerana ia memfoto dan menganalisa semua makanan yang ia makan selama 34 tahun (dan masih terus berjalan). Nakamatsu bercadang untuk hidup sampai 140 tahun!


9. Mr. Michel Lotito : Tuan Pemakan Segalanya



Michel Lotito (1950), penghibur serba boleh dari Prancis,dilahirkan di Grenobel dan terkenal atas kemampuannya untuk memakan barang yang tidak dapat dicerna, dan membuatnya dikenal sebagai Monsieur Mangetout (tuan Pemakan Segala).

Penampilan Lotito termasuk dalam mengkonsumsi logam, kaca, karet dan lain sebagainya dari beberapa barang seperti basikal, tv, pesawat Cessna 150, dan beberapa barang yang di bongkar dan dipotong kecil2 untuk kemudian ditelan. Pesawat Cessna 150 perlukan masa selama dua tahun untuk dimakan sepenuhnya, mulai 1978 sampai 1980. Ia mulai makan barang-barang aneh semenjak kecil dan mulai makan untuk hiburan mulai 1966.

Ia jarang mengalami sakit akibat makanan yang dimakannya, bahkan makan makanan yang dianggap beracun. Dihitung semanjak 1959 hingga 1997 Lotito telah makan 9 ton logam !

Edit dari  sumber asal

No comments: