Tuesday 11 September 2012

ABBY ABADI...MINAH KEREK YANG SEMAKIN BONGKAK....!!!


Sejak menjadi ustazah PAS dan sering diundang PAS untuk memberikan 'ceramah agama', teman perhatikan, minah kerek sorang ni semakin bongkak dan berlagak nak mampos dengan perubahan dirinya yang dulu seorang artis popular.... kawin dengan Norman Hakim tapi bermasalah sampai menyerang suaminya (masa tu belum cerai lagi) di lokasi penggambaran.... lepas cerai dikhabarkan ada boyfren pulak tu... bila tetiba pakai tudung, kononnya dah dapat hidayah!!! Hidayah apa minah oiii... hidayah untuk mengutuk rakan artis sendiri ke? atau hidayah untuk membelasah dan memperlekahkan ustaz dan ulama...??

Jika sebelum ini, minah ni telah mempertikaikan seorang ulama senior iaitu Dr. Maza melalui laman twitternya, kini sekali lagi melalui medium yang sama, UFB (Ustaz Fathul Bari) pulak jadi sasaran. Mungkin si minah ni merasakan sangat hebat sebab ulama senior pun dia selamba perlekehkan, inikan pulak ustaz muda seperti UFB tu....

PAS bijak mengatur strategi bodohnya. Tak perlu terjerit-jerit dalam akhbar dan di tepi jalan untuk bantai ulama, hanya menghantar seorang artis yang dulunya bergelumang dengan dosa, kemudian berpenampilan tudung litup dan menukar gaya bahasa bercakap.... dengan bekalan ilmu agama yang tidak pun setebal kulit bawang.... ianya sudah cukup untuk memberi impak yang besar kepada masyarakat!!!

Minah kerek ni bercakap seolah-olah sudah dijamin syurga oleh Allah SWT....menyerang UFP melalui twitternya sebagaimana yang dilakukannya terhadap Dr. Maza.

http://i.imgur.com/TR8fJ.jpg

http://i.imgur.com/dq7UN.jpg

Apapun.... teman amat tertarik dengan petikan kata-kata dari Dr. Maza dari entry terbaru beliau di blognya :

“Di celahan itu yang menarik hari ini artis-artis yang baru masuk politik sehari dua pun seakan sudah menjadi ‘sarjana Islam’. Mula mengeluarkan hukum ke atas orang lain.
“Sambutannya hebat. Modalnya bukan ilmu, tapi ‘wajah dan penampilan’ yang memikat penganjur. Jika ‘ustaz’ dibayar seratus dua, tetapi artis yang bercakap Islam dibayar beberapa ribu ringgit satu ceramah. Namun jika artis lelaki, ataupun artis wanita yang ‘kurang comel’, tidaklah seberapa sambutan dan bayarannya,” 

No comments: