Tuesday 29 May 2012

NIZAR BIADAP!!! MULUT LONGKANG!!!


Sultan Johor telah memenangi bidaan dalam merebut nombor plat kenderaan “WWW 1″, dengan tawaran tertinggi sebanyak RM520,000.
Sultan Ibrahim Ismail Sultan Iskandar mendahului 9,999 pembida lain termasuk Yang di-Pertuan Agong, yang memenangi nombor plat “WWW 5″, dan Menteri Kesihatan Datuk Seri Liow Tiong Lai, memenangi nombor plat “WWW 15″.
Keputusan bidaan boleh didapati di laman web Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ).
Pada Khamis, Menteri Pengangkutan Datuk Seri Kong Cho Ha mengumumkan nombor pendaftaran kenderaan WWW 1 telah mencatatkan tawaran bidaan tertinggi sehingga kini.
Nilai ini melepasi rekod yang dicatatkan “MCA 1″ pada tahun 2010 yang telah dijual pada harga RM300,100.
Bidaan terhadap nombor pendaftaran dikehendaki ramai ini bermula pada 30 April dan berakhir pada 14 Mei.
Dalam tempoh tersebut, beribu-ribu membanjiri tiga cawangan JPJ Kuala Lumpur untuk meletakkan tawaran mereka untuk awalan “WWW”, yang merupakan singkatan bagi “World Wide Web”.

EKORAN DARI BERITA BIDAAN PLAT WWW 1 TELAH DIMENANGI OLEH BAGINDA SULTAN JOHOR, DYMM SULTAN IBRAHIM.....MAKA ADALAH SEORANG ORANG BIASA YANG PERNAH JADI MB PERAK SEKEJAP (11 BULAN SAHAJA) DAN DIGELAR SEBAGAI MB BONEKA, DI DALAM TWITTERNYA MEMPERTIKAIKAN JUMLAH RM YANG DIPEROLEHI BAGINDA SULTAN UNTUK TUJUAN TERSEBUT SEBAGAI 'DUIT RAKYAT'.... BIADAP SUNGGUH NIZAR!!!! DASAR MULUT LONGKANG!!!


PENGKHIANAT DAN PENDERHAKA ADALAH PAKATAN RAKYAT.

Berkenaan bidaan WWW1 yang heboh diperkatakan semenjak malam tadi yang telah menjadi milik Tuanku Sultan Ibrahim, ramai yang membuat tanggapan sendiri. Malah ada yang berkata Sultan Johor membeli plat nombor kereta guna duit Rakyat. Penulis berpendapat kalau orang biasa yang mampu membeli nombor plat mahal dikatakan orang itu berkerja keras, sebaliknya kalau pemerintah beli no plat mahal dikatakan pemerintah itu makan duit rakyat? Mana keadilannya.

Sebenarnya Keluarga Diraja Johor dari dulu lagi ada bisnes sendiri. Semenjak zaman Almarhum Sultan Iskandar lagi kita sudah disajikan dengan cerita yang memeranjatkan seperti Yang Dipertuan Agong Ke-8 mendermakan kesemua elaun kepada badan kebajikan sebanyak RM3.8 juta sehinggakan Almarhum dilabelkan sebagai "Raja Yang Tak Bergaji". Sifat ini diwarisi oleh Sultan Ibrahim, contoh yang kita tahu Sultan Johor kurnia 11 kereta, 8 Harley Davidson kepada PDRM. Jika difikir logik, mengapa hendak membeli kereta atau nombor plat menggunakan duit rakyat?

Dan pembaca  juga perlu ingat Sultan Johor mempunyai kekayaan mereka sendiri. Malah Sultan Sir Ibrahim moyang Sultan sekarang merupakan salah seorang lelaki terkaya di dunia satu masa dahulu. Apabila kita membaca senarai yang dikeluarkan Jabatan Pengangkutan Jalan (JPJ) berkenaan "Senarai Permohonan Tender Yang Berjaya", pembaca dapat melihat diatas sekali tertulis "D.Y.M.M SULTAN IBRAHIM JOHOR". Penulis merasakan Rakyat Johor tidak akan terperanjat, sebab Rakyat Johor memang percaya Tuanku berkemampuan. Dan berbalik pada senarai tersebut, itu menunjukkan yang Tuanku menggunakan saluran dan prosedur yang betul apabila berurusan dengan kerajaan. Tuanku juga tidak menggunakan kedudukan baginda untuk mendapatkan sesuatu yang diingini.



BERIKUT KENYATAAN DARI ISTANA JOHOR....



2 comments:

Anonymous said...

Apa nak heran dgn sultan Perak pun dia derhaka. Campak aje dalam laut.

eida said...

elok sgt ler klu rakyat Johor, kerajaan negeri dan keluarga diraja tu saman je si mulut longkang tu...makin dibiarkan, makin bermaharajalela ler dia...dasar anak cicit komunis...x tahu diuntung...x ada apa yg nak dibanggakan dgn manusia spt itu.