Sunday 27 May 2012

ISU PM BUKAN MELAYU : NIK AZIZ TAK KISAH, PEMUDA PAS MAHU MELAYU, HADI AWANG PENAKUT..!!!!

Perjuangan PAS menjelang PRU 13 yang pasti akan dijalankan pada bila-bila masa sahaja mulai sekarang, sudah hilang arah tuju. Bukan sahaja visinya untuk memperjuangkan negara Islam telah terpusing 360 darjah tetapi pendirian para pemimpin tertingginya juga saling bercanggah dan seolah-olah seperti ENAU DALAM BELUKAR.....


NIK AZIZ TIDAK KISAH SIAPA JADI PM....

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Aziz Nik Mat tidak kisah siapa yang menjadi Perdana Menteri asalkan individu tersebut beragama Islam.

Beliau berkata, Islam tidak menetapkan kaum tertentu untuk menjadi pemimpin kepada sesebuah negara.

"Bukan Melayu tidak apa, asalkan Islam. Islam dipimpin oleh pelbagai bangsa di atas muka bumi ini. Di Turki, Perdana Menterinya bukan orang Arab.

"Kalau hendak bukan Melayu tidak apa asalkan Islam. Adakah negara demokrasi beri kepada orang komunis jadi pemimpin, adakah negara komunis beri orang demokrasi jadi pemimpin.

''Negara demokrasi dipimpin oleh orang amalkan demokrasi, begitu juga dengan negara komunis, maka di negara Islam, orang Islam harus menjadi pemimpin," katanya selepas merasmikan Muktamar Dewan Ulama Pas Kelantan di Markas Dewan Ulama (Madu), di sini hari ini.


PEMUDA PAS MAHU MELAYU JADI PM....


 Dewan Pemuda Pas mahu orang Melayu dan Islam sahaja menjadi Perdana Menteri di negara ini.


Timbalan Ketuanya, Nik Abduh Nik Aziz berkata, ia berdasarkan situasi semasa negara ini yang penduduk Melayu beragama Islam adalah majoriti.


Malah, beliau turut bersetuju dengan Ketua Dewan Ulama Pas, Datuk Harun Taib yang menegaskan akan menentang sebarang usaha untuk melonjakkan dalam kalangan bukan Melayu dan bukan Islam menerajui negara ini.


"Saya senada dengan Ketua Dewan Ulama Pas. Cuma kita melihat dalam konteks semasa orang Melayu dan muslim lebih berhak sebab majoriti, tetapi asas dalam sebuah kerajaan Islam, pemimpin mestilah muslim, bangsa tidak diambil kira.


"Kalau Karpal sebut mengenai bangsa tidak kisah tetapi bukan Islam menjadi Perdana Menteri, kita tolak. Kita sebut dalam konteks semasa Melayu lebih layak sebab ia majoriti, ini tanah Melayu," katanya ketika ditemui selepas majlis perasmian Muktamar Dewan Ulama Pas Kelantan, di sini hari ini.


Beliau mengulas ketegasan Pengerusi DAP, Karpal Singh bahawa beliau akan terus berjuang bagi memastikan seorang bukan Melayu menyandang jawatan Perdana Menteri.


HADI AWANG DIANGGAP PENAKUT KERANA ENGGAN SANGGAH KENYATAAN KARPAL.....



 Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang enggan menyanggah hasrat Karpal Singh yang akan berjuang bagi memastikan bukan Melayu menjadi Perdana Menteri.

Sebaliknya, beliau menyifatkan kenyataan itu sekadar pandangan peribadi Karpal dan menegaskan Pas menyerahkan kepada ketetapan dalam resolusi pakatan pembangkang berhubung perkara itu.

Namun pada masa sama, jelas beliau, Pas akan sentiasa mematuhi Perlembagaan negara yang antara lain menyebut Islam sebagai agama rasmi serta raja berperlembagaan.



Di dalam kepimpinan PAS sendiri bercanggah pendapat.... terang-terang menunjukkan bahawa mereka tidak konsisten di dalam halatuju perjuangan mereka untuk menghadapi gelombang politik tanahair.... Mereka telah ditundukkan oleh rakan-rakan sekutu mereka dalam PR dan sekaligus membenarkan bahawa kehadiran mereka dlm PR benar2 hanya MELUKUT DI TEPI GANTANG..!!!
SEDARLAH PARA PENGIKUT PAS.... SAMA ADA PAS ADA ATAU TIDAK DI DALAM PR... LANGSUNG TAK MEMBERI MAKNA APA-APA !!!!




No comments: