Wednesday 25 April 2012

NASHARUDDIN MAT ISA TEMPELAK AMBIGA




Gerakan yang memperjuangkan hak lesbian, gay, biseksual dan transgender
(LGBT) serta setiap pengamal seks songsang merupakan pengikut-pengikut 
jejak syaitan.

Justeru itu, kata Pengerusi Pusat Kajian Fiqh Kontemporari, Nasharudin Mat Isa, telah tiba masanya untuk semua umat Islam di negara ini bangkit dan menentang secara habis-habisan terhadap pejuang serta pengamal LGBT kerana sekiranya perbuatan menjijikkan itu jika dibiarkan, ia boleh mengundang bala daripada Allah SWT.

Beliau berkata, di dalam al-Quran, Allah telah menceritakan bagaimana umat Nabi Lut a.s ditimpa bala bencana yang amat dahsyat hanya disebabkan menularnya budaya gay sedangkan apa yang berlaku sekarang lebih teruk lagi apabila wujudnya tiga lagi jenis seks songsang iaitu lesbian, biseksual dan transgender.

"Disebabkan gay, bandar Sodom telah dihempaskan ke bumi hingga mengakibatkan bandar itu hancur dan kesannya boleh dilihat di Laut Mati di Jordan. Kita juga tahu kisah kaum Nabi Lut ini melalui firman Allah di dalam ayat ke 80 hingga 84 surah al-A'raf .

"Cuba lihat, pada zaman Nabi Lut hanya ada G (gay) sahaja, itu pun Allah telah menjatuhkan hukum yang begitu berat. 

Bayangkan sekarang, ditambahkan dengan perbuatan LBT (lesbian, biseksual dan transgender). Mahukah kita undang bala Allah dengan hanya kita berdiam diri?" tegasnya.

Beliau berkata demikian ketika menyampaikan kertas kerja bertajuk Seks Songsang: Perspektif Syari'ah pada Wacana Kemungkaran LGBT di Dewan Besar Universiti Teknologi Malaysia (UTM), Kampus Antarabangsa di sini, hari ini.

Wacana yang bertemakan LGBT Mengundang Bala Allah telah dianjurkan oleh Pertubuhan Muafakat Sejahtera Malaysia (Muafakat). Presiden Muafakat, Ismail Mina Ahmad telah bertindak sebagai moderator wacana.

Nasharudin berkata, amalan LGBT di negara ini semakin menular dan apa yang lebih malang, ia ditaja dan merebak secara terhormat.

"Hasil maklumat kita, pihak yang mencanang dan memperjuangkan LGBT ini adalah dalam kalangan orang ternama dan terhormat.

"Saya ingin ingatkan sekali lagi kepada semua pihak terutama mereka yang menyokong gerakan ini, jangan undang bala daripada Allah SWT," katanya lagi.

Nasharudin di dalam kertas kerjanya turut menyentuh mengenai fatwa ulama tersohor dunia, Sheikh Dr. Yusuf Al-Qardhawi berhubung amalan LGBT.

Beliau berkata, ulama tersebut dengan tegas telah menyatakan amalan tersebut adalah haram dan wajib ditentang termasuk dengan menggunakan kekuatan.

Malah beliau berkata, Yusuf Al-Qardhawi melarang mana-mana pihak makan atau minum bersama pejuang serta pengamal LGBT atas dasar pegangan mereka yang amat bertentangan dengan perintah Allah SWT.

"Yusuf Al-Qardhawi berkata, adakah wajar kita masih mahu berdiam diri apabila kemungkaran itu berlaku hampir dengan kita?

"Tambah ulama ini lagi sememangnya tidak boleh sama sekali kita berdiam diri atas kemungkaran ini. Sekiranya tersebar, wajib hukumnya untuk kita melakukan perubahan walaupun dengan kekuatan sekalipun," ujar bekas Timbalan Presiden Pas itu.

No comments: